Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Dixons lanceert nieuwe campagne

Elektronicaketen start met nieuwe strategie

`s-Hertogenbosch, 8 juni 2010

Mannen denken maar aan één ding. Dixons. Zo luidt het nieuwe motto van de grootste elektronicaketen van Nederland, die zich in haar nieuwe strategie - met een knipoog - richt op het spel tussen mannen en vrouwen bij de aanschaf van vrijetijdselektronica. En daarbij hoort een gloednieuwe look and feel; de elektronicaketen is inmiddels begonnen met het ombouwen van de filialen en verwacht op termijn alle 170 filialen in een nieuw jasje te steken. Ook www.dixons.nl heeft een facelift ondergaan.

Dixons staat erom bekend de allernieuwste vrijetijdselektronica aan te bieden. De sterk veranderende markt heeft echter geleid tot een nieuwe positionering en pay-off, tot een concept dat uitstraalt dat Dixons weet hoe het spel tussen man en vrouw werkt. Blikvangers in die strategie zijn de opvallende tv- en radiocommercials, die van maandag 7 tot en met vrijdag 18 juni op de Nederlandse zenders zijn te zien en te horen.

"Voor consumenten is het bijna niet te doen om van alle razendsnelle multimediale ontwikkelingen op de hoogte te blijven", verklaart Eddy Assies, directeur Dixons. "Dat hoeft ook niet, die rol vervullen wij graag. Onze verkopers spelen daarin een belangrijke rol. Wij zitten erbovenop, zijn altijd op zoek naar de nieuwste gadgets."

Facelift filialen en website
Op termijn worden de 170 filialen van Dixons omgebouwd naar de nieuwe look and feel, waarbij het assortiment net als voorheen de hoofdrol speelt. In Rotterdam staat al een conceptstore, die het uitgangspunt vormt voor de doorvertaling naar de andere winkels. Momenteel vindt de ombouw van Dixons in Eindhoven plaats, in 2010 volgen nog meer metamorfoses.
Op de nieuwe website heeft elke leverancier zijn eigen plek, met daarbij een sterk verbeterde productinformatie en -presentatie. Er is bovendien een directe koppeling met alle belangrijke sociale netwerken, en bezoekers kunnen filiaalinformatie krijgen via Google Maps. Verder is Dixons de enige elektronicaketen waar het mogelijk is om, ook online, Air Miles te sparen en ermee te betalen.

Actueel
Dixons is de grootste keten van Nederland waar consumenten terechtkunnen voor het nieuwste op het gebied van vrijetijdselektronica. Deskundigheid, service en klantvriendelijkheid staan centraal in het beleid. Het assortiment bestaat uit A-merken en wordt aangeboden in 170 filialen en op www.dixons.nl.

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met Eddy Assies, directeur Dixons, via telefoonnummer (073) 646 07 00.






---- --