Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Baby Dutch breidt oer-Hollandse collectie babyslofjes verder uit

Alkmaar, juni 2010 - Het meest Hollandse babyslofjesmerk Baby Dutch borduurt verder op het succes van haar Hollandse ontwerpen. "Onze slofjes met de Nederlandse vlag, de windmolen en de oranje voetbal zijn uniek en erg populair binnen onze collectie. Daarom hebben we voor de nieuwe ontwerpen opnieuw gezocht naar oer-Hollandse thema's. De Friese vlag, een kussend boer-en-boerinnetje en boerenbont verbeelden het heersende 'Ik houd van Holland-gevoel' en zijn sterke aanvullingen van ons huidige assortiment", aldus Tessa Schoonewil, ontwerpster van Baby Dutch. Drie maal Dutch én zilver
Naast de drie nieuwe Hollandse leren slofjes, brengt Baby Dutch ook een effen zilveren versie op de markt. Deze zijn een aanvulling op de basic slofjeslijn. Alle slofjes zijn gemaakt van het soepelste leer en hebben een elastische achterkant. Hierdoor zitten de slofjes comfortabel, maar kunnen niet snel door het kindje zelf uitgetrokken worden. De onderzijde is gemaakt van geruwd suède om wegglijden van de voetjes te voorkomen. De maten beginnen bij newborn en lopen door tot ongeveer 1,5 jaar. Adviesprijs is 23,95 per paar, geleverd in een luxe cadeautasje.

Over Baby Dutch
Baby Dutch bestaat sinds 2007 toen Tessa Schoonewil, die zelf uit een familie met zelfstandig ondernemers komt, een eigen bedrijf wilde opzetten. Ze zocht naar iets waar ze haar creativiteit in kwijt kon, waar ze affiniteit mee had en dat duurzaam was. De eerste collectie van Baby Dutch sloeg zo aan, dat er inmiddels meer dan 40 soorten Baby Dutch slofjes op de markt zijn. De leren Baby Dutch slofjes worden verkocht in meer dan 100 winkels in Nederland, België en Duitsland. Meer informatie over de gehele collectie is te vinden op www.baby-dutch.nl

---


Noot voor redacties


Ingezonden persbericht