Meer werknemers mogen 14 juni oranje zien spelen
08/06/2010 07:00
LG Electronics Benelux
Hoe ver gaan we om de wedstrijd te zien?
Amsterdam, dinsdag 08 juni 2010 - Het aantal werknemers dat de eerste wedstrijd van Oranje tijdens werktijd mag kijken, groeit gestaag. Waar twee weken geleden nog 64% geen toestemming kreeg van de baas, is dit nu bijna gehalveerd naar 35%. Personeel heeft er veel voor over: 20% is bereid langer door te werken in ruil voor twee keer 45 minuten Oranjevoetbal. En er zijn zelfs mensen die zeggen het bed in te willen duiken met de baas, als dat helpt hem over te halen. Dat blijkt uit een onderzoek onder 500 Nederlandse werknemers in opdracht van LG. Als de Official Partner van de Thuiskijkers, helpt LG werknemers met behulp van www.wkkijken.nl de baas te overtuigen dat Oranjevoetbal niet gemist mag worden.
Kom niet aan mijn bonus!
Als de baas nee zegt, nemen Oranjefans het heft in eigen hand. Zo is 10% van plan samen te zweren met collega's om van de baas toestemming te krijgen voor een voetbalkijk-sessie. Minder populair is het geven van een bos bloemen of fles champagne (5%), het wassen van de auto van de baas (3%) of de rest van het jaar op tijd komen (3%). Sommige werknemers gaan een stapje verder: 4% roept met de baas in bed te willen duiken, als dat nodig is om de wedstrijd te mogen zien. Of ze dit daadwerkelijk doen, is natuurlijk de vraag. Opvallend genoeg zeggen mensen dat in ieder geval liever dan dat ze de baas zouden betalen voor het kijkplezier - slechts 0,8% heeft er een deel van de bonus voor over. Het kan gelukkig ook gemakkelijker. Speciaal voor iedereen die hulp nodigt heeft de baas te overtuigen, heeft LG de website www.wkkijken.nl in het leven geroepen.
Lobbyen bij de baas
Via www.wkkijken.nl kunnen werknemers een lobby starten door hun baas op te geven. Deze werkgevers ontvangen per mail een officieel en onderbouwd verzoek de wedstrijd te laten kijken. Het biedt namelijk veel voordelen, ook voor de baas. Zo stijgt de waardering voor de organisatie en de werkgever, wordt het personeel gemotiveerd en krijgt hij zelf ook de kans de wedstrijd te kijken. Met wkkijken.nl komt LG op voor alle Thuiskijkers die vanuit Nederland Oranje aanmoedigen tijdens het WK. En werkgevers blijken hier gevoelig voor. Bij meer dan een kwart van de organisaties mag de televisie aan op 14 juni, 14% van de bazen bouwt er zelfs een heel evenement omheen. Een op de tien werknemers mag zelf bepalen waar ze de wedstrijd zien; zij hebben vrij gekregen.
Over het onderzoek
LG liet het onderzoek naar het WK-kijkgedrag onder Nederlandse werknemers uitvoeren door onderzoeksbureau PanelWizard. Aan het onderzoek namen 513 respondenten tussen de 16 en 65 jaar deel, hierbij is rekening gehouden met een reële spreiding over mannen en vrouwen, leeftijd en opleidingsniveau.
Over LG Electronics
LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) is een van 's werelds grootste producenten en een technologische vernieuwer van consumentenelektronica, mobiele-communicatiemiddelen en huishoudelijke apparatuur. Met 117 locaties wereldwijd en 89 dochterondernemingen biedt het bedrijf werk aan meer dan 82.000 mensen wereldwijd. LG Electronics bestaat uit vijf bedrijfsonderdelen: Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, Air Conditioning en Business Solutions. De geconsolideerde omzet over 2009 bedroeg ruim 43,4 miljard dollar. LG is wereldwijd de toonaangevende producent van flatscreen-tv's, audio- en videoapparatuur, mobiele telefoons, airconditioners en wasmachines. Het bedrijf is Global Partner of Formula 1(TM) en Technology Partner of Formula 1(TM). Dankzij deze hoogwaardige samenwerking heeft LG de exclusieve vermeldings- en marketingrechten als officiële consumentenelektronica-, mobiele-telefonie- en dataverwerkingspartner van dit wereldwijde sportevenement. Voor meer informatie: www.lge.nl.
http://www.wkkijken.nl