Imtech wint met 'The Dutch Guy.nl' Magneet én Esprix reclameprijzen
8 juni 2010
Gouda - Met de wervingscampagne `The Dutch Guy.nl' heeft Imtech
(technische dienstverlening in Europa) recent de `Magneet 2010' in de
categorie campagne/actiesites. De Magneten worden jaarlijks uitgereikt
door de vakjury van de Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie
(SPJ). `The Dutch Guy viel ook in de prijzen bij de `Esprix 2010'; de
vakprijs voor de beste campagnes op het gebied van directe
communicatie. Vorig jaar kreeg de campagne al de tweede prijs bij de
Gouden Loekie verkiezing; de prijs voor de meest populaire
televisiecommercials. Tevens heeft de campagne een nominatie ontvangen
voor beste personeelscampagne van de Stichting Adverteerdersprijzen
Nederland (SAN). Hiermee is deze Imtech-arbeidsmarktactie, samen met
een campagne van KPN/Hi, de enige campagne die genomineerd of bekroond
is voor alle belangrijke reclameprijzen over het jaar 2009. In de markt
van technische dienstverlening is het de eerste keer dat een
arbeidsmarktcampagne gericht op werving van technische specialisten zo
vaak werd genomineerd en onderscheiden.
Succesvol
`The Dutch Guy.nl' was een multimediale campagne op televisie, radio en
internet in het voorjaar van 2009. Kern van de campagne was de jobsite
www.thedutchguy.nl. De campagne was zeer succesvol. De actiesite werd
door 86.000 unieke bezoekers bezocht. Op deze site konden bezoekers
zich door het oplossen van een digitaal technisch probleem kwalificeren
voor droomstages in Moskou en Portugal. 18.000 mensen uit de doelgroep
deden hier aan mee. Het bezoek aan de jobsite van Imtech nam met 500%
toe. Duizenden CV's kwamen binnen en zo'n tweehonderd mensen zijn
aangenomen.
De speciale website is nog steeds in de lucht, en trekt nog dagelijks
tientallen bezoekers.
Imtech NV