Gemeente Den Haag

Den Haag wint Nationale Citymarketing Trofee


* Laatste wijziging: 08 juni 2010

Den Haag heeft op 7 juni tijdens het Citymarketing Congres in Haarlem de Nationale Citymarketingtrofee voor gemeenten met meer dan 100.000 inwoners gewonnen. Ernst van den Berg, citymarketingmanager van Den Haag, ontving de trofee uit handen van juryvoorzitter Gerd Leers.

Den Haag heeft de prijs gewonnen vanwege de heldere doelen van haar citymarketing. Ook was er grote waardering bij de jury voor de wijze waarop Hagenaars bij citymarketing betrokken worden. De Nationale Citymarketing Trofee is dit jaar voor het eerst uitgereikt. Behalve Den Haag maakten Rotterdam, Amersfoort, Haarlem en Groningen een kans in de categorie boven 100.000 inwoners.

Nog aantrekkelijker maken

Wethouder Marjolein de Jong (Citymarketing en Cultuur) reageert enthousiast: "Deze prijs bewijst dat we in Den Haag op een effectieve manier werken aan citymarketing. Het aantal bezoekers aan culturele en andere evenementen in de stad blijft stijgen, in het buitenland staan we bekend als internationale stad van vrede en recht en ook de inwoners van Den Haag zijn echt trots op hun stad. Dat we deze prijs krijgen is voor een groot deel te danken aan het niet aflatende enthousiasme waarmee mijn voorganger Frits Huffnagel Den Haag in binnen- en buitenland op de kaart heeft gezet. Ik ga graag verder op de ingeslagen weg en zal de komende tijd hard aan de slag gaan om Den Haag nog aantrekkelijker te maken."