Gemeente Den Haag
Den Haag wint Nationale Citymarketing Trofee
* Laatste wijziging: 08 juni 2010
Den Haag heeft op 7 juni tijdens het Citymarketing Congres in Haarlem
de Nationale Citymarketingtrofee voor gemeenten met meer dan 100.000
inwoners gewonnen. Ernst van den Berg, citymarketingmanager van Den
Haag, ontving de trofee uit handen van juryvoorzitter Gerd Leers.
Den Haag heeft de prijs gewonnen vanwege de heldere doelen van haar
citymarketing. Ook was er grote waardering bij de jury voor de wijze
waarop Hagenaars bij citymarketing betrokken worden. De Nationale
Citymarketing Trofee is dit jaar voor het eerst uitgereikt. Behalve Den
Haag maakten Rotterdam, Amersfoort, Haarlem en Groningen een kans in de
categorie boven 100.000 inwoners.
Nog aantrekkelijker maken
Wethouder Marjolein de Jong (Citymarketing en Cultuur) reageert
enthousiast: "Deze prijs bewijst dat we in Den Haag op een effectieve
manier werken aan citymarketing. Het aantal bezoekers aan culturele en
andere evenementen in de stad blijft stijgen, in het buitenland staan
we bekend als internationale stad van vrede en recht en ook de inwoners
van Den Haag zijn echt trots op hun stad. Dat we deze prijs krijgen is
voor een groot deel te danken aan het niet aflatende enthousiasme
waarmee mijn voorganger Frits Huffnagel Den Haag in binnen- en
buitenland op de kaart heeft gezet. Ik ga graag verder op de ingeslagen
weg en zal de komende tijd hard aan de slag gaan om Den Haag nog
aantrekkelijker te maken."