Breda Bier krijgt "oud" jasje
BREDA, 20100607 -- Breda Bier krijgt een nieuwe verpakking en grijpt daarvoor terug naar haar verleden. De vormgeving van de nieuwe verpakking, 6 flesjes Breda Bier in een sixpack, is geïnspireerd op het originele Breda Bier label uit de jaren zestig. Tijdens de Nassaudag heeft Eric Westenburg, voorzitter van het Steunfonds Grote Kerk, het eerste sixpack in ontvangst genomen.
Eric Westenburg: "Ik vind het geweldig dat het erfgoed van Breda Bier in deze nieuwe verpakking nadrukkelijk naar voren komt. Het straalt de trots uit die bij onze stad past."
"Het is mooi om op een dag als deze te laten zien wat voor producten Breda levert aan het buitenland en Breda Bier is daar een goed voorbeeld van", zegt Stijn Deelen, directeur van het in Breda gevestigde United Dutch Breweries. "Deze nieuwe verpakkingsvariant van Breda Bier heeft een hoge kwalitatieve uitstraling met een knipoog naar haar verleden. Het zal de naam van Breda Bier ook over de landsgrenzen verder positioneren, waar we het inmiddels al in 20 landen verkopen."
Met de verkoop van Breda Bier steunen Albert Heijn en bierbrouwer AB InBev de restauratie van de Grote Kerk in Breda: van ieder verkocht blikje wordt 10 Eurocent aan de kerk gedoneerd die ook de verpakking van Breda Bier siert.
De actie met Breda Bier ging in mei 2007 van start en heeft tot nu toe al ruim 50.000 Euro opgebracht voor de restauratie van de Grote Kerk.
Prijswinnaars
Tijdens de Nassaudag hebben AB InBev en United Dutch Breweries een prijsvraag gehouden op hun informatiestand in de Grote Kerk. De winnaars zijn:
Familie Snelders: PerfectDraft `Jup Holland Jup' limited edition thuistapsysteem.
Erik Harks: Breda Bier tas met T-shirt en poloshirt.
InBev Nederland
Ingezonden persbericht