Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Blessure Robben voer voor gokkers

Amsterdam, 7 juni 2010 - Nu Arjen Robben geblesseerd is, moeten de gokkers in WK-pools hun inzetten herzien. Aanstaande maandag zal de aftrap van de wereldkampioenschappen al plaatsvinden en de speculaties zijn in volle gang. Ook afilliate marketing netwerk M4N heeft een WK-pool gelanceerd voor zijn relaties. De verwachting is dat de kansen voor Nederland nu drastisch lager worden ingeschat.

Met een inleg van 5 euro is het risico en daarmee de drempel laag. De opbrengst van de M4N WK-pool kan echter oplopen tot 40 procent van de pot (de 1e prijs voor degene die aan het eind de meeste punten heeft). Uit onderzoek van ING blijkt dat ruim een kwart van de Nederlanders meedoet aan één of meerdere voetbalpools. Onder de voetbalfans is de pool nog populairder en doet bijna de helft (46 procent) mee. Gemiddeld is de inzet 15 euro. Dat betekent dat er tijdens het komende wereldkampioenschap 54 miljoen euro op het spel staat! Wie gaat er winnen?
Uit de internationale WK-pools komt Spanje als grote favoriet uit de bus. Volgens hen heeft het land 18 procent kans op de overwinning. Pas daarna komt Brazilië (16%), op de voet gevolgd door Engeland en Argentinië. Oranje maakt volgens de internationale gokkers een kans van 8 procent en staat daarmee in de top van kanshebbers op de vijfde plaats. Dit percentage dateert echter van voor de blessure van Robben. Thomas Joosten, directeur van M4N, blijft optimistisch: 'Over het algemeen zijn de eerste inschrijvingen op onze pool positief ten opzichte van Nederland. Ik geloof ook dat Oranje nog steeds een goede kans maakt, maar we gaan het zien met z'n allen. We hebben de pool ten eerste gelanceerd omdat we dat zelf leuk vinden. Een bijkomend positief effect is dat het affiliates, adverteerders en mediabureaus bij elkaar brengt.'

Over M4N
M4N heeft als missie om het zoeken, vinden en kopen van producten op internet gemakkelijker te maken. M4N bereikt dit door een netwerk van website eigenaren, affiliates genoemd, te koppelen aan aanbieders van producten op internet. Het bedrijf ziet de affiliates als distributiekanaal: zij maken informatie (commercieel en niet commercieel) namelijk toegankelijk voor specifieke doelgroepen en linken naar de juiste plekken op de vaak uitgebreide websites van adverteerders. Met M4N kunnen zowel affiliates als adverteerders beter op het online koopproces afstemmen door middel van goede statistieken en promotiemateriaal. Voor meer informatie, zie www.m4n.nl.