Ingezonden persbericht
Nationaal congres 2010 in Haarlem over effecten van citymarketing
- Met onder meer hoogleraar en bouwondernemer -
Nationaal congres 2010 in Haarlem over effecten van
citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing en Evenementen 2010
(NCCE) heeft als thema "de effecten van citymarketing"/"wat
levert citymarketing op?". Het NCCE wordt komend jaar gehouden
in Haarlem op 7 juni. Hoofdsprekers zijn de kersverse hoogleraar
Gert-Jan Hospers en Cees van Bemmel, directievoorzitter van Van
Wijnen Holding, een van de grote bouwondernemingen in
Nederland.
In een reeks van deelsessies wordt dieper ingegaan op specifieke
elementen van citymarketing. Deze zijn vooral gericht op het
werkveld van partijen en personen die met citymarketing en
evenementen te maken hebben.
Professor Gert-Jan Hospers is sinds kort als bijzonder hoogleraar city- en
regiomarketing verbonden aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Onlangs
verscheen zijn boek "Citymarketing in perspectief". Hij kijkt met een
kritisch en soms vermakelijk oog naar de inspanningen die gemeenten en
andere organisaties op het gebied van citymarketing verrichten.
Cees van Bemmel heeft een ruime ervaring als gemeentebestuurder en als
CEO in de bouw- en projectontwikkeling. Zo was hij als wethouder van
Almere nauw betroken bij het promotie- en citymarketingbeleid. Van
Wijnen Holding realiseert bouw- en herstructureringsprojecten die voor de
beeldvorming en marketing van gemeenten van belang zijn. Voorbeelden
zijn projecten als Sportstad Heerenveen, Suytkade Helmond en Hart van
Zuid in Hengelo.
Bij het congres komen wetenschappelijke en praktische invalshoeken aan
bod op het vakgebied van citymarketing en evenementen. Bijzondere
aandacht is er voor middelgrote en kleinere gemeenten. In de deelsessies
gaan kleine groepen in gesprek met ervaringsdeskundigen. Zo komen
onder meer de rol van het museum, het theater, grootschalige
sportevenementen, media en publiek private samenwerking (pps) aan bod.
Het NCCE krijgt zijn derde editie in Haarlem. Het sfeervolle theater de
Philharmonie is de plaats van handeling. De gemeente Haarlem en
Citymarketing Haarlem zijn gastheer van dit landelijk congres.
Voorafgaand aan het congres verzorgt Haarlem een exclusief
gastenprogramma.
"Haarlem heeft dit jaar de titel "meest gastvrije stad"gekregen. Met dit
congres laten we graag zien dat dit volkomen terecht is. Daarom
ontvangen wij de congresdeelnemers op diverse locaties in de binnenstad.
Kunst, cultuur en musea zijn belangrijke pijlers van Haarlem die als
oorspronkelijke en kwalitatieve stad wordt gepositioneerd," zo geven
Esther Brasser (City Marketing Haarlem) en Michael Struis (gemeente
Haarlem) aan.
Aanmelding opengesteld
Het NCCE 2010 is gericht op het brede werkveld van citymarketing en
evenementen. Het gaat dan om ambtenaren en bestuurders van
gemeenten en regio's, citymarketeers en organisatoren van evenementen,
maar ook om ondernemers, adviesbureaus, en instellingen op cultureel,
onderwijs- , en sportgebied.
De aanmelding voor het congres is inmiddels opengesteld via de website
www.citymarketing-evenementen.nl
Noot voor de redactie-