Canton Fair lanceert nieuwe services voor nationale Kamers van Koophandel
07/06/2010 10:49
PR Newswire
GUANGZHOU, China, June 7, 2010 /PRNewswire/ --
Op de in april van dit jaar gehouden 107e Canton Fair is een aantal
bezoekers een klein nieuw detail opgevallen: verschillende Europese en
Zuid-Amerikaanse Kamers van Koophandel waren aanwezig met hun eigen
exclusieve servicebalies. Deze maakten deel uit van een nieuwe servicepakket
dat dit jaar werd aangeboden door de organisatoren van de beurs, speciaal
ontworpen om tegemoet te komen aan de behoeften van leden van Kamers van
Koophandel en hun medewerkers. Onder de deelnemende organisaties bij dit
nieuwe aanbod bevonden zich de Chinees-Britse Business Council, de Franse
Kamer van Koophandel en Industrie in China en de Braziliaans-Chinese Kamer
van Koophandel en Industrie.
De Canton Fair vormt reeds sinds lange tijd een integraal onderdeel van
het bedrijfsleven over de gehele wereld, door de nauwe samenwerking sinds
haar oprichting meer dan een halve eeuw geleden met internationale
handelsorganisaties, bedrijfsverenigingen en andere buitenlandse commerciële
instellingen. Na het opbouwen gedurende vele jaren van vertrouwen en kennis
in de internationale commerciële elite vormt het aanbod van deze nieuwe
service voor alle samenwerkende organisaties met ingang van 2010 slechts een
van de talrijke aantrekkelijke aspecten van de beurs. Het is echter een van
de meer substantiële en, eerlijk gezegd, meest waardevolle services: hiermee
kunnen leden van overzeese Kamers van Koophandel en hun klanten voordeel
trekken uit de hulp bij het inwinnen van informatie, raadpleging en
distributie. In het geval er zich problemen voordoen wordt exclusief
onmiddellijk voor een oplossing gezorgd. Maar het belangrijkste van alles is
dat dit hele pakket gratis wordt aangeboden.
Begrijpelijkerwijze zullen de nationale Kamers van Koophandel voordeel
trekken uit het gebruik van deze service op de Canton Fair. Deelnemers, zoals
de voor de eerste keer aanwezige voorzitter van de Chinees-Britse Business
Council Stephen Phillips, waren er snel bij om hun tevredenheid uit te
spreken. Hij verklaarde: "De enorme omvang van de Canton Fair en de
professionaliteit van de medewerkers en de service hebben een diepe indruk op
mij gemaakt ... de Fair heeft ons deze nuttige exclusieve servicebalie
geboden, die op deze wijze ervoor heeft gezorgd dat de CBCB onze leden en
medewerkers beter van dienst heeft kunnen zijn."
Het is inderdaad dit soort wederzijds effect dat door de service wordt
nagestreefd, door een nauwkeurige benadering van de specifieke vraag van elk
land en zijn economie. Als alles volgens plan verloopt zullen meer duurzame
en langdurige wederzijdse relaties worden opgebouwd tussen de Fair en haar
deelnemers. In dat geval zal dit iedereen ten goede komen.
Mr. Xiaoying Wu van de China Foreign Trade Centre (CFTC), +86-20-8913-8628
-