Warchild
War Child en T-Mobile in Oeganda
7 juni 2010 -
Deze week reist War Child samen met hoofdsponsor T-Mobile af naar
Oeganda om een workshop te geven voor lokale telecom-operators. Het
doel is om deze telecom-spelers inzicht te geven in en samen na te
denken over de projecten die gepland zijn voor het War Child programma
Conn@ct.Now. Bij dit programma worden Media en ICT-middelen ingezet om
nog meer kinderen in oorlogsgebieden te bereiken.
Conn@ct.Now Conn@ct.Now
War Child wil zoveel mogelijk kinderen in (voormalige) oorlogsgebieden
bereiken. Dit is niet altijd even gemakkelijk. Soms zijn gebieden om
logistieke - of veiligheidsredenen moeilijk toegankelijk. Met het
programma Conn@ct.Now kunnen we kinderen via radio, telefoon, SMS of
zelfs online bereiken, ondersteunen en een stem geven. Zo kan een
postercampagne over kinderrechten in een afgelegen gebied in Oeganda
worden vervangen door een grootschalige SMS-actie. Of als een War Child
medewerker niet ter plekke kan komen, biedt een telefoonlijn of online
chatbox een belangrijke uitlaatklep voor kinderen en jongeren.
Workshop in Oeganda
T-Mobile is hoofdsponsor van War Child. Naast financiële ondersteuning
zet het bedrijf hun wereldwijde ervaring op het gebied van
telecommunicatie en internetmogelijkheden in voor War Child. Deze week
organiseert War Child samen met Geoffrey Stoel, Business Development
Manager bij T-Mobile, een workshop in Kampala, Oeganda. Met Oegandese
telecom-spelers worden Conn@ct.Now projectideeën gedeeld met als doel
lokale expertise bij het programma te betrekken. Door het bundelen van
onze krachten, kunnen we het effect van Conn@ct.Now vergroten. Samen
kunnen we niet alleen meer kinderen bereiken, maar ook nog beter.
Samenwerking
Binnen Conn@ct.Now werkt War Child ook samen met Child Helpline
International; RNTC - voor media en ontwikkeling, verbonden aan de
Wereldomroep - en onderzoeksinstituut TNO. Child Helpline ondersteunt
een wereldwijd netwerk van kinderhulplijnen dat kinderen aan het woord
laat en naar kinderen luistert; RNTC leert kinderen radio maken en TNO
adviseert over het strategisch gebruik van innovatieve ICT-middelen.