Ingezonden persbericht



- FOTOPERSBERICHT -

Medewerkers Heijmans zetten `m op voor Oranje voor Dag van de Bouw

PLETTERPETTEN VOOR BOUWVAKKERS

Utrecht, 4 juni 2010 ­ Op zaterdag 5 juni wordt voor de vijfde keer de Dag van de Bouw georganiseerd. Ter ondersteuning van dit project deelde Heineken aan de bouwvakkers van het Vredenburg-bouwproject in Utrecht Pletterpetten aan bouwvakkers van Heijmans. Ze werden overhandigd door Alfred Baloyi, de bedenker van de Zuid-Afrikaanse Makaraba waar de Pletterpet op geïnspireerd is. Baloyi is op uitnodiging van de bierbrouwer op bezoek in Nederland.

Bij bouwplaats Vredenburg vindt aanstaande zaterdag de opening plaats van de Dag van de Bouw. De projectdirecteur van Heijmans, Frans Rombouts, was aangenaam verrast door de ludieke actie. "Dit is voor onze mensen een leuke verrassing. Ze dragen altijd al een veiligheidshelm maar deze ziet er toch een stuk leuker uit. En na de Dag van de Bouw doet `ie ook goed dienst om Oranje aan te moedigen."

"Pletterpet betekent veiligheidshelm in het Zuid Afrikaans. Een link met de Dag van de Bouw tijdens onze WK campagne was dus snel gemaakt," aldus Marketing Directeur Heineken Nederland, Hans Böhm. De Heineken Pletterpet is de jongste telg in de lange traditie van Heineken hoofddeksels rondom de grote toernooien. De Oranjehoed, Luidsprekerhoed, Jagershoed en TROM-PET zijn de Pletterpet al voorgegaan en bleken zeer geliefd bij de supporters.

De Dag van de Bouw is een initiatief van Bouwend Nederland en de aangesloten bouwbedrijven. Tijdens deze dag zijn door het hele land ruim 270 bouwlocaties eenmalig opengesteld voor het publiek.

De Heineken Pletterpet is verkrijgbaar bij de supermarkten en slijterijen in een speciale actieverpakking met
8 blikken (33cl) Heineken.


- EINDE FOTOPERSBERICHT -

NOOT AAN DE REDACTIE,