Ingezonden persbericht


PERSBERICHT:

Snoranje.nl: laat je snor staan voor Oranje en KiKa!
- De snor is tijdens het WK 2010 het symbool voor de Oranjefan die daarmee tevens het goede doel steunt -

Utrecht, 4 juni 2010 - Supportersgroep 'Het Oranje Legioen' heeft besloten een grootschalige ludieke actie op poten te zetten om niets meer aan het toeval over te laten bij het komende WK. Met deze actie worden alle Oranjefans opgeroepen hun (digitale) snor te laten staan zolang Nederland nog in de race is voor de WK titel. Deze actie is niet alleen ter ondersteuning van Oranje, maar ook voor het goede doel: KiKa (Kinderen Kankervrij). De actie wordt goed ontvangen, snoranje.nl (KiKa) staat op nummer 1 in de Dutch World Cup campaigns Top 5 (http://www.visualviolence.nl/2010/06/dutch-world-cup-campaigns-top-5/) en verslaat hiermee o.a. Beesie (Albert Heijn), Jillz loves football (Jillz cider) en Energieshirt (Nuon).

'Sinds de laatst veroverde titel smacht heel Nederland al naar een vervolg. De vraag was voor ons dan ook: 'wat was... de kracht van '88?' Het antwoord is simpel: de snor. Als u het kampioenselftal van '88 bekijkt zal het u opvallen dat 6 van de 11 basisspelers met trots een snor droegen. Toeval? Het Oranje Legioen denkt van niet.' Aldus Ruben van Geldorp, mede-initiatiefnemer van Snoranje.nl.

Op 1 juni is 'De Kracht' onthuld en sinds 3 juni (20:00) is Snoranje.nl live. Op deze site zullen alle grote social medianetwerken worden verenigd: Hyves, Facebook en Twitter. Iedereen met een account zal in staat zijn zich makkelijk aan te melden als supporter van deze actie, oftewel 'Snordaat van Oranje.' Dit kan door zijn/haar profielfoto te 'snorrifyen' maar er gaat natuurlijk niets boven een echte snor. De profielen worden gesponsord door bedrijven. Naast 'Snordaat' zijn er nog twee rangen: 'Snorgeant' - een supporter die zich laat sponsoren door zijn omgeving om een snor te laten groeien (denk aan: de meester voor de klas, de voorzitter van de voetbalclub, etc.) en de 'Snorficieren:' bekende Nederlanders die middels een openbare biedingsite worden overgehaald om hun snor te laten staan.

Ruben van Geldorp: 'Wij zijn er van overtuigd dat de potentiële snor van Mark van Bommel, Rutger van GeenStijl, Giel Beelen of Kelly serieus geld waard is.'

Om de actie kracht bij te zetten hebben diverse groepen zich achter de ludieke actie geschaard. Zo heeft de band Little Things That Kill, winnaar van diverse prijzen bij De Grote Prijs van Nederland 2003, speciaal het nummer 'Go' opgenomen. Daarnaast roept Snoranje.nl samen met Koninklijke Horeca Nederland kroegen op om fans met een (nep)snor een biertje aan te bieden op wedstrijddagen. Verschillende horecazaken hebben al gehoor gegeven aan de oproep.

Oranje moet wereldkampioen worden! Dit kan alleen wanneer zoveel mogelijk supporters hun snor laten staan. Al het geld dat met deze actie wordt opgehaald zal direct worden geïncasseerd door KiKa. Dat geldt ook voor de SMSactie: sms '3snor', '6snor' of '9snor' naar 4488 en doneer ¤3, ¤6 of ¤9 aan KiKa. Inmiddels dels heeft onder andere de Vodafone Foundation toegezegd de 'Snordaten' te gaan sponsnoren.


---

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht