Ingezonden persbericht
Persbericht
Recordgroei in 2010 voor National Geographic Channel
Amsterdam, 4 juni 2010 In de afgelopen vijf maanden heeft National Geographic
Channel een overweldigend groeipercentage in kijkdichtheid behaald. Ten opzichte van
de eerste helft van 2009 is het totale tijdvak (24 uur) in de doelgroep 6+ met 27%
gestegen, de doelgroep AB1 20-49 met 30% en M 20-49 met 18%. Maandelijks wordt een
gemiddelde van 8,7 miljoen kijkers bereikt.
Het succes is onder meer te danken aan zowel het besluit om 24 uur per dag uit te
zenden en sterke series als Dog Whisperer en Megafactories. De nieuwe serie Dog
Whisperer op de vrijdagavond wordt ruim vier keer zo goed bekeken vergeleken met
hetzelfde tijdvak zes weken voor de start. Ook de hitserie Megafactories is erg geliefd bij
het publiek. Onder de mannen tussen de 20 en 49 jaar werd met de nieuwe afleveringen
Lamborghini, Rolls Royce en Porsche op de donderdagavond een gemiddeld
marktaandeel van 3% behaald.
Algemeen Directeur Raymond van der Vliet: "De strategische veranderingen in de
programmering en scheduling, het aankopen en produceren van nieuwe sterke series
en meer creativiteit in marketing en public relations hebben hier allemaal aan
bijgedragen. We zijn eind 2009 een nieuwe en tot dusver succesvolle weg ingeslagen en
het komende jaar zullen we hard werken om meer series in Nederland te gaan
produceren hetgeen de band met de Nederlandse kijkers zal gaan versterken en verder
zal laten groeien."