Gemeente Dalfsen

Fair Play scoort 2.0

04-06-2010

Overijssel gaat als eerste regio aan de slag met een online en interactieve Fair Play scoort! campagne, gericht op jongeren tussen de 12 en 18 jaar.

Een jongerencampagneteam bedenkt de inhoud van de communicatiemiddelen, waarbij de nieuw te ontwikkelen website www.fairplayscoort.nl centraal staat. Sportservice Overijssel start op woensdag 2 juni met de werving van dit jongerencampagneteam onder de naam: `Topbaantje scoren deze zomer?'

Doel van de campagne is om Fair Play als statusgedrag onder jongeren te profileren. Richten de meeste Fair Play campagnes zich op trainers, coaches, leraren en ouders, Overijssel gaat de uitdaging aan om de ongrijpbare jongerendoelgroep rechtstreeks te benaderen. Deze generatie is opgegroeid met nieuwe media en waarderen dialoog en interactie. Tweerichtingsverkeer is belangrijk. Sportservice Overijssel betrekt jongeren daarom in het allereerste stadium al bij de campagne. Zij zijn het die de hele campagne vorm mogen geven.

Actief op social media

Met de wervingscampagne `Topbaantje scoren deze zomer?' wil Sportservice Overijssel een team samenstellen van jongeren, die sportief en communicatief zijn en online actief op de social media. Samen met een communicatieadviseur en een vormgeefstudio gaat dit team deze zomer aan de slag met concept, redactie en vormgeving. Eind september wordt de Fair Play campagne gelanceerd. De looptijd van dit project is tot eind 2011.
De wervingscampagne wordt ondersteund met posters op middelbare scholen, een online banner op sites van scholen en sportverenigingen en flyers bij winkels.