Fair Play scoort 2.0
04-06-2010
Overijssel gaat als eerste regio aan de slag met een online en
interactieve Fair Play scoort! campagne, gericht op jongeren tussen de
12 en 18 jaar.
Een jongerencampagneteam bedenkt de inhoud van de communicatiemiddelen,
waarbij de nieuw te ontwikkelen website www.fairplayscoort.nl centraal
staat. Sportservice Overijssel start op woensdag 2 juni met de werving
van dit jongerencampagneteam onder de naam: `Topbaantje scoren deze
zomer?'
Doel van de campagne is om Fair Play als statusgedrag onder jongeren te
profileren. Richten de meeste Fair Play campagnes zich op trainers,
coaches, leraren en ouders, Overijssel gaat de uitdaging aan om de
ongrijpbare jongerendoelgroep rechtstreeks te benaderen. Deze generatie
is opgegroeid met nieuwe media en waarderen dialoog en interactie.
Tweerichtingsverkeer is belangrijk. Sportservice Overijssel betrekt
jongeren daarom in het allereerste stadium al bij de campagne. Zij zijn
het die de hele campagne vorm mogen geven.
Actief op social media
Met de wervingscampagne `Topbaantje scoren deze zomer?' wil
Sportservice Overijssel een team samenstellen van jongeren, die
sportief en communicatief zijn en online actief op de social media.
Samen met een communicatieadviseur en een vormgeefstudio gaat dit team
deze zomer aan de slag met concept, redactie en vormgeving. Eind
september wordt de Fair Play campagne gelanceerd. De looptijd van dit
project is tot eind 2011.
De wervingscampagne wordt ondersteund met posters op middelbare
scholen, een online banner op sites van scholen en sportverenigingen en
flyers bij winkels.
Gemeente Dalfsen