Consumentenbond
4 juni 2010
30 euro compensatie T-Mobile klanten
T-Mobile biedt iPhone abonnees een eenmalige compensatie van 30 euro
voor de capaciteitsproblemen op hun netwerk, zo blijkt uit een
mondelinge toelichting van T-Mobile op hun compensatievoorstel. Een
goed begin, maar de Consumentenbond vindt dat de provider hiermee de
suggestie wekt dat de capaciteitsproblemen slechts van korte duur
zouden zijn. De bond raadt klanten van T-Mobile aan om compensatie te
eisen voor de hele periode waarin zij last hebben van de problemen. De
bond gaat er bij de telecomaanbieder op aandringen de regeling in stand
te houden totdat de problemen met het netwerk zijn opgelost.
De Consumentenbond wil via Twitter in de gaten houden of klanten van
T-Mobile tevreden zijn over de afhandeling van hun klacht en de geboden
oplossing. Dit kan door in te loggen op Twitter.com en vervolgens een
'tweet' (reactie) te richten aan het Consumentenbond Twitter-account
middels de vermelding @consumentalarm en de toevoeging #tmobile #fail.
Compensatieregeling
Al enige tijd klagen klanten van T-Mobile over problemen met het 3G
netwerk van T-Mobile. Het gaat vooral om klanten met een smartphone
zoals bijvoorbeeld de iPhone. Deze klanten hebben last van problemen
bij het mobiel internetten en telefoneren. De Consumentenbond heeft op
31 mei gesteld dat T-Mobile de problemen snel moet oplossen en klanten
moet compenseren voor de ontstane problemen. De provider gaat ook
andere abonnees compenseren die last hebben van de
capaciteitsproblemen, kijk voor meer informatie op de website van
T-Mobile.