Ingezonden persbericht

-HIGHLIGHT NICKELODEON-

()

BUITENSPEELDAG 2010 GROOT SUCCES!

41% MINDER KINDEREN KEKEN GISTERMIDDAG TV

Amsterdam, 3 juni 2010

Gisteren stond voor veel ouders en kinderen in Nederland voor een groot deel in het teken van Buitenspeeldag. De uitzendingen op tv en de website van Nickelodeon gingen tussen 13.00-17.00 uur letterlijk 'op zwart' en kinderen werden aangemoedigd om buiten te spelen en te sporten. En dat hebben we geweten! In honderden gemeenten, verspreid over heel Nederland, werden op meer dan vijftienhonderd locaties activiteiten georganiseerd. Gemeenten, ouderorganisaties, buurtorganisaties en sport- en spelverenigingen hadden massaal de handen ineen geslagen om er voor de kinderen een fantastisch actieve en heerlijk zonnige middag van te maken!

Na de vele enthousiaste reacties en mooie foto's die we vandaag ontvingen naar aanleiding van gistermiddag, kunnen we constateren dat Buitenspeeldag dit jaar een groot succes was! En dit blijkt ook heel duidelijk uit de kijkcijfers. In het tijdvak van de Buitenspeeldag, van 13.00 - 17.00 uur, keken 41% minder kinderen naar TV ten opzichte van de woensdagen in de vorige maand.

"We zijn ontzettend blij met het succes van de Buitenspeeldag! Het is mooi om te zien dat de combinatie van het op zwart zetten van onze zender en de lokaal georganiseerde buitenspeelactiviteiten daadwerkelijk zo veel kinderen de straat op heeft gekregen. Een prestatie waar we heel erg trots op zijn," aldus Kaja Wolffers, VP Nickelodeon Nederland.

*Bron cijfers: SKO. Doelgroep 6-12 jaar. Alle cijfers zijn inclusief uitgesteld kijkgedrag op de dag van uitzending

http://www.buitenspeeldag.nl / www.nickelodeon.nl

-EINDE BERICHT-