Ingezonden persbericht


JOVD lanceert campagnefilmpjes

Jonge liberalen scheppen een helder beeld!

 

Den Haag, 3 juni 2010 - De JOVD, de onafhankelijke liberale jongerenorganisatie, heeft vandaag op haar website - www.jovd.nl - verschillende campagnefilmpjes gelanceerd. De jonge liberalen willen op deze manier een beeld scheppen bij de problemen die zij zien in Nederland. Landelijk Voorzitter Martijn Jonk: "Met nog krap een week tot de verkiezingen leek het ons een goed moment om onze ideeën om te zetten in film. We willen zo letterlijk een beeld scheppen van de problemen in Nederland."

Drie van de filmpjes gaan over de JOVD campagnethema's arbeidsmarkt, onderwijs en betaalbare overheid. De filmpjes zijn symbolisch voor de problemen waar Nederland mee te maken heeft. Jonk: "De overheid wordt onbetaalbaar, ons onderwijs holt hard achteruit en jongeren zijn wegwerpgoederen geworden op de arbeidsmarkt. Willen we dat? Nee! Op 9 juni kan elke jongere zijn stem geven aan kwalitatief onderwijs, een goede baan en een betaalbare overheid."

Te midden van al het verkiezingsgeweld luidt de JOVD ook de noodklok over de kenniseconomie. De jonge liberalen benadrukken dat nu het moment is voor een doorbraak. De volgende regering zou zich moeten focussen op het maken van beleid waarmee Nederland zich op de lange termijn weer kan manifesteren als kennisland. Daarom lanceert de JOVD een meerdelig interview met Mark Harbers, onderwijswoordvoerder van de VVD, om aandacht te vragen voor de Nederlandse kenniseconomie.


Noot voor redacties


***