Ingezonden persbericht
JOVD lanceert campagnefilmpjes
Jonge liberalen scheppen een helder beeld!
Den Haag, 3 juni 2010 - De JOVD, de onafhankelijke liberale jongerenorganisatie, heeft vandaag op haar
website - www.jovd.nl - verschillende campagnefilmpjes gelanceerd. De jonge liberalen willen
op deze manier een beeld scheppen bij de problemen die zij zien in Nederland.
Landelijk Voorzitter Martijn Jonk: "Met nog krap een week tot de verkiezingen
leek het ons een goed moment om onze ideeën om te zetten in film. We willen zo
letterlijk een beeld scheppen van de problemen in Nederland."
Drie van de filmpjes gaan over de JOVD campagnethema's
arbeidsmarkt, onderwijs en betaalbare overheid. De filmpjes zijn symbolisch
voor de problemen waar Nederland mee te maken heeft. Jonk: "De overheid wordt
onbetaalbaar, ons onderwijs holt hard achteruit en jongeren zijn
wegwerpgoederen geworden op de arbeidsmarkt. Willen we dat? Nee! Op 9 juni kan
elke jongere zijn stem geven aan kwalitatief onderwijs, een goede baan en een
betaalbare overheid."
Te midden van al het verkiezingsgeweld luidt de JOVD ook de
noodklok over de kenniseconomie. De jonge liberalen benadrukken dat nu het
moment is voor een doorbraak. De volgende regering zou zich moeten focussen op
het maken van beleid waarmee Nederland zich op de lange termijn weer kan
manifesteren als kennisland. Daarom lanceert de JOVD een meerdelig interview
met Mark Harbers, onderwijswoordvoerder van de VVD, om aandacht te vragen voor
de Nederlandse kenniseconomie.
Noot voor redacties
***