Veel bedrijvigheid op de Maatschappelijke Beursvloer
publicatiedatum: donderdag 3 juni 2010
Op 1 juni vond in het ROC gebouw de tweede Beursvloer Hilversum plaats.
De Beursvloer stond in het teken van maatschappelijk ondernemen.
Bedrijven stelden hun kennis, middelen en helpende handen ter
beschikking en maatschappelijke organisaties boden hiervoor een
tegenprestatie.
Er werden door 80 partijen voorlopig 70 matches gemaakt met een totale
maatschappelijke waarde van EUR 100.000,00. Er zijn nog matches in
voorbereiding.
Tijdens deze beurs ging het niet om financiële sponsoring, maar om het
ruilen van de ene dienst voor de andere de 'matches'. Zo werd door
Sherpa hulp gevraagd bij schilderwerkzaamheden. De ABN Amro Hilversum
bood zich hiervoor aan en ontvangt hiervoor een schilderij voor in het
kantoor en een gezellige borrel, georganiseerd door Sherpa.
Vluchtelingenwerk Midden Nederland zocht naar een sportveld/hal voor
activiteiten, dit werd door Nike Europe Head Office beschikbaar
gesteld. Als tegenprestatie organiseert Vluchtelingenwerk een
kooksessie voor medewerkers van Nike en hun kinderen. Het Filmtheater
Hilversum krijgt van Cloudchamber een ontwerp van een draagbaar
'object' zodat de vrijwilligers herkenbaar zijn. Als tegenprestatie
biedt het Filmtheater een besloten filmvertoning met borrel voor het
bedrijf.
De 'hoekmannen' waren leden van de Rotaryclub Hilversum en
gemeenteraadsleden. Zij hielden toezicht op het eerlijk verlopen van de
matches, zodat de matches met gesloten beurs gerealiseerd werden. De
matches werden bekrachtigd door notaris Davina & Partners, waarna de
accountant Meester & Kuiper de waarde van de matches berekende.
Gemeente Hilversum