eBuddy Passeert Mijlpaal van 50M Downloads bij GetJar
03/06/2010 14:58
eBuddy BV
eBuddy Mobile Messenger bereikt als eerste na Facebook 50M downloads bij GetJar
San Mateo, CA en Amsterdam, Nederland - 3 juni, 2010 - GetJar, 's werelds op één na grootste app store, heeft vandaag aangekondigd dat eBuddy, 's werelds grootste onafhankelijke web en mobile messaging platform, de mijlpaal van 50 miljoen downloads van de eBuddy Mobile Messenger heeft gepasseerd bij GetJar. Nadat eerder het record voor het hoogste aantal downloads in één week werd verbroken heeft eBuddy door de grote vraag van gebruikers nu ook deze mijlpaal bereikt. eBuddy is samen met Facebook de enige mobiele applicatie die over de 50 miljoen downloads op GetJar is gegaan.
"GetJar is onze belangrijkste externe partij voor downloads en we zijn verheugd om na Facebook de enige andere mobiele applicatie te zijn die 50 miljoen downloads heeft bereikt bij GetJar," zegt Jan-Joost Kraal, VP Products en Marketing bij eBuddy. "Veruit het grootste deel van onze groei is organisch en komt voort uit de behoefte in de markt naar een eenvoudige en duidelijke mobile instant messaging client; GetJar's PPD systeem is nuttig gebleken om onze groei te sturen door kritische massa te bereiken in landen als India."
eBuddy is 's werelds grootste onafhankelijke platform voor web en mobile instant messaging (IM/MIM), en is de op één na meest gedownloade mobiele applicatie op GetJar, na Facebook. eBuddy werkt op alle mobiele telefoons met een browser en biedt verschillende versies aan van de mobiele applicatie: de populaire J2ME versie, eBuddy Mobile Messenger, de mobiele Internet browser versie, eBuddy Lite Messenger, en ook mobiele applicaties voor iPhone en Android.
"eBuddy blijft één van de populairste applicaties op GetJar en we vinden het geweldig om deel uit te maken van dit grote moment," aldus Ilja Laurs, CEO en oprichter van GetJar. "Doordat er steeds meer apps worden ontwikkeld, is de vindbaarheid van apps het grootste probleem voor ontwikkelaars. GetJar biedt premium zichtbaarheid aan ontwikkelaars om ervoor te zorgen dat hun apps zichtbaar zijn voor de massa."
Get Downloads
Het GetJar Pay-Per-Download (PPD) mobile advertising distribution platform biedt ontwikkelaars de mogelijkheid om te bieden per download voor een premium plek in GetJar's store en distributie kanalen. Hiermee stellen ze hun eigen maximum dagelijkse budget vast en zijn ze verzekerd dat ze alleen betalen als gebruikers met succes de applicatie hebben gedownload. Ontwikkelaars hebben daarnaast de optie om meerdere campagnes op te zetten met ieder een eigen uniek bericht, targeting per land, telefoon of provider om zo de groei op een strategische manier te sturen. GetJar's PPD werkt via een veiling systeem wat lijkt op Google's AdWords. Hierdoor kunnen ontwikkelaars echt focussen op het fine-tunen van hun campagne om zo tot een maximale ROI te komen.
PPD geeft de ontwikkelaars ook toegang tot een veelzijdig pakket waarmee ze ROI kunnen meten en ook het aantal downloads per provider, telefoon en land kunnen zien. GetJar is ook de eerste app store die ontwikkelaars de mogelijkheid geeft om conversie van mobiele downloads naar echte gebruikers te meten over alle open platformen, inclusief Android, Blackberry, Flash, Java, Symbian en Windows Mobile.
"Als de Walmart van de mobiele apps wil GetJar ontwikkelaars een one-stop shop geven om zowel hun apps als hun mobiele sites te distribueren via ieder platform, telefoon, provider of land, om ze te helpen hun doelen te bereiken en hun lot te bepalen," voegt Laurs toe. "We kijken er naar uit om meer mobiele applicaties bij Facebook en eBuddy te voegen door de mijlpaal te bereiken van 50 miljoen downloads op GetJar."
- MEER -
Over GetJar
GetJar is 's werelds op één na grootste app store, na Apple iTunes met meer dan 800 miljoen downloads tot op heden. Het bedrijf geeft toegang tot meer dan 65.000 mobiele applicaties verspreid over alle belangrijke telefoons en platformen voor gebruikers in meer dan 200 landen. In juni 2009 was GetJar de winnaar van de 2009 MEFFY Award voor Best Direct to Consumer Service. GetJar wordt gefinancierd door grote investeerders en Accel Partners, en heeft zijn hoofdkantoor in Silicon Valley met kantoren in de UK en Litouwen. Voor meer informatie: www.getjar.com of volg ons op Twitter: @getjar.
Over eBuddy
eBuddy is web en mobile messaging voor iedereen, overal! eBuddy verwerkt meer dan 15 miljard berichten per maand en biedt meer dan 30 miljoen unieke maandelijkse bezoekers met Windows Live Messenger, Facebook, ICQ, Google Talk, Yahoo!, Hyves, AIM en MySpace accounts de mogelijkheid in één scherm te chatten. eBuddy is 's werelds snelst groeiende mobile IM service met meer dan 16 miljoen unieke maandelijkse mobiele gebruikers en biedt vier gratis mobiele IM versies aan: eBuddy voor iPhone en iPod Touch, eBuddy voor Android, eBuddy Mobile Messenger (J2ME) en eBuddy Lite Messenger (mobile Web). Daarnaast is er eBuddy Pro voor iPhone en iPod Touch: een premium applicatie, die te koop is via iTunes en zich onderscheidt door exclusieve functionaliteit. De eBuddy mobiele applicatie gebruikt een mobiele data verbinding via 3G, 2G of WiFi netwerken. eBuddy is de trotse winnaar in de Best Mobile App categorie van Mashable's 2009 Open Web Awards.
eBuddy is opgericht in 2003 en gevestigd in Amsterdam met kantoren in Londen en San Francisco en is gefinancierd door Prime Technology Ventures en Lowland Capital Partners. Lees meer op: http://www.ebuddy.com.
- EINDE PERSBERICHT -
http://www.ebuddy.com