Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Valkenburg/Gouda, 1 juni 2010

Groene Hart Streekproducten op punt Nederland te veroveren

Onlangs tekenden drie organisaties uit het Groene Hart een overeenkomst voor een langdurige samenwerking om met de Groene Hart Streekproducten een plaats te kunnen veroveren bij de Nederlandse en Groene Hart-horecasector en de consument.

De deelnemende partijen zijn ervan overtuigd dat, door ondertekening van deze overeenkomst, het grote aantal in het Groene Hart geproduceerde streekproducten een plaats zal veroveren binnen de trend van gezonde en verantwoorde voeding.

Deelnemende organisaties
Stichting Groene Hart, kloppend hart
Deze stichting beijvert zich onder meer het Groene Hart als recreatief-toeristisch bestemmingsgebied te promoten. Onder het motto "Proef en beleef het Groene Hart" geschiedt de promotie in nauwe samenwerking met de 250 aangesloten ondernemers, het Groene Hart Bureau voor Toerisme en het programmabureau Groene Hart.

Groene Hart Coöperatie
Om aan de vraag van potentiële (groot) afnemers te kunnen voldoen, verenigde een aantal ondernemers (producenten) zich met steun van de stichting Groene Hart, kloppend hart in de nieuwe Coöperatie. Door bundeling van het aanbod wordt het voor afnemers makkelijker om echte, in het Groene Hart geproduceerde, ambachtelijke streekproducten van hoge kwaliteit te bestellen. De producten worden onder één gezamenlijk label 'Groene Hart Streekproduct' op de markt gebracht.

Groene Hart Marktwagen
Om het gebundelde aanbod producten op efficiënte en betrouwbare wijze van producent naar afnemer te vervoeren is de Groene Hart Marktwagen in het leven geroepen. De stichting Groene Hart, kloppend hart zet de Marktwagen ook in voor de promotie van het recreatieve aanbod van de deelnemers en het Groene Hart in het algemeen.



Ingezonden persbericht