Ingezonden persbericht
Aon en Manchester United tekenen sponsorcontract
Edwin van der Sar verzorgt aftrap in Nederland, Aon zet zich in voor goede doel
Rotterdam, 1 juni 2010 - 's Werelds grootste verzekeringsmakelaar en risicoadviseur sponsort nu ook officieel 's werelds grootste en bekendste voetbalclub. Vandaag tekenden Aon en Manchester United in Manchester een sponsorcontract waarmee Aon voor vier jaar de shirtsponsor van Manchester United wordt. In Nederland verzorgde Edwin van der Sar, de Nederlandse keeper van de 'Red Devils', de aftrap van de samenwerking tussen Aon en Manchester United.
Aon is met ingang van komend seizoen niet alleen hoofdsponsor, de verzekeringsmakelaar en risico-adviseur is ook nauw betrokken bij het managen van diverse risico's van de Engelse club, zoals het verzekeren van de spelers van Manchester United. Ook adviseert Aon 'ManU' over risicomanagement.
Van der Sar
Wereldwijd werd op alle Aon-kantoren de officiële start van de sponsoring gevierd met Aon United Get REDy-dag. Op het hoofdkantoor van Aon Nederland in Rotterdam gaf Edwin van der Sar, de Nederlandse keeper van Manchester United, vandaag het startschot voor de samenwerking tussen Aon en Manchester United met de onthulling van een enorm spandoek. Verder stond Aon United Get REDy-dag in het teken van het goede doel. In Nederland haalden medewerkers op alle twaalf kantoren van Aon met een gesponsorde fietstocht geld op voor Right to Play.
"De sponsoring van Manchester United verbindt de tienduizenden Aon-medewerkers wereldwijd," zegt Lex Geerdes, CEO van Aon Nederland. "Daarnaast zetten we met de sponsoring van 's werelds grootste voetbalclub Aon in één keer groots op de kaart. Ook onze klanten profiteren. Met hulp van Manchester United kunnen we groeien in voor ons relatief nieuwe markten van Azië en Zuid-Amerika. Daardoor kunnen we onze internationale klanten nog beter bedienen."
Het nieuwe shirt van Manchester United met het Aon-logo wordt na het WK-voetbal gepresenteerd op 15 juli in Chicago. Tijdens de Manchester United-zomertour spelen ze met dit nieuwe shirt vriendschappelijke wedstrijden in Toronto, Philadelphia, Kansas City, Houston en Guadalajara.
De naamsbekendheid van Manchester United in Azië en Zuid-Amerika is indrukwekkend: bijna 100% in Zuid-Korea, 90% in China en in Brazilië kennen drie op de vier mensen de club. Wereldwijd zijn er meer dan 333 miljoen Manchester United-fans. Bij de meer dan 1 miljard mensen die voetbal volgen is ManU de bekendste club.
Over Right to Play
Right To Play is een internationale humanitaire organisatie, gedragen door vrijwilligers en topsporters, die zorg draagt voor sport- en spelprogramma's voor kinderen in de meest achtergestelde gebieden ter wereld. Deze kinderen zijn getroffen door armoede, ziekte, natuurgeweld en oorlogen. Sport levert een essentiële bijdrage in de fysieke, sociale en emotionele ontwikkeling van kinderen. Right To Play is werkzaam op het gebied van Sport voor Ontwikkeling, Gezondheid en Vrede.
Bezoek de website www.righttoplay.nl voor meer informatie over Right To Play.
Over Aon
Aon Nederland, toonaangevend adviseur in risicomanagement, employee benefits en verzekeringen, draagt bij aan het realiseren van de ambities van zijn cliënten. In Nederland heeft Aon 12 vestigingen met 1.600 medewerkers. Het bedrijf maakt deel uit van Aon Corporation, Chicago, USA. Het wereldwijde Aon-netwerk omvat circa 500 kantoren in meer dan 120 landen en telt ruim 36.000 medewerkers. Hiermee is Aon een van de grotere financiële dienstverleners ter wereld. Aon Corporation is gespecialiseerd in financiële en verzekeringsdienstverlening en staat genoteerd aan de effectenbeurs van New York (NYSE:AON). Meer informatie: www.aon.nl.