Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Heineken Pletterpet verovert 2010 supermarkten, slijterijen & horecazaken

RUIM 300 HEINEKEN-MEDEWERKERS ZETTEN `M OP VOOR ORANJE

Zoeterwoude, 1 juni 2010 ­ Zet `m op voor Oranje! Met die leuze in het achterhoofd en gewapend met de Heineken Pletterpet hebben ruim 300 Heineken-medewerkers 2010 supermarkten, slijterijen en horecazaken oranje gekleurd. De medewerkers, inclusief directieleden waaronder algemeen directeur van Heineken Nederland Philip de Ridder, dragen op deze manier hun steentje bij aan het `hoofdsponsorschap' van het Nederlands Elftal en de aanwezigheid van de oranjesfeer op de winkelvloer. De supermarkten, slijterijen en horecazaken werden voorzien van een flinke dosis Oranje promotiemateriaal.

Philip de Ridder, algemeen directeur van Heineken Nederland, bracht zelf supermarkt Plus Vermeulen in Amersfoort en Café de Oude Enghe in Soest in Pletterpet- en Oranjesfeer: "Door onze KNVB sponsorship én de inmiddels spraakmakende traditie die we hebben opgebouwd met onze hoofddeksels, waren de verwachtingen hoog. We zien nu al dat de Pletterpet en het motto `Zet `m op voor Oranje' worden omarmd. Het WK Voetbal is zowel commercieel als emotioneel belangrijk voor Heineken, maar zeker ook voor onze retail- en horecaklanten. We helpen ze dus graag een handje om hun zaak volledig klaar te maken voor het WK2010 in Zuid-Afrika. De Pletterpet mag daarbij natuurlijk niet ontbreken."

De Heineken Pletterpet is een eerbetoon aan de Makaraba, een mooie traditie in het Zuid-Afrikaanse voetbal, maar vanzelfsprekend wel met een Nederlands tintje en een Heineken-knipoog. De Heineken Pletterpet is de jongste telg in de lange traditie van Heineken hoofddeksels rondom de grote toernooien. De Oranjehoed (EK2000), Luidsprekerhoed (EK2004), Jagershoed (WK2006) en TROM-PET (EK2008) zijn de Pletterpet al voorgegaan en bleken zeer geliefd bij de supporters. Heineken is sinds 1994 officieel sponsor van de KNVB.

De Heineken Pletterpet is ingesloten in een speciale actieverpakking met 8 blikken (33cl) Heineken, voor een consumentenadviesprijs van 10,99 euro.


- EINDE FOTOPERSBERICHT -

NOOT AAN DE REDACTIE,

Ingezonden persbericht