Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Heineken Pletterpet verovert 2010 supermarkten, slijterijen & horecazaken
RUIM 300 HEINEKEN-MEDEWERKERS ZETTEN `M OP VOOR ORANJE
Zoeterwoude, 1 juni 2010 Zet `m op voor Oranje! Met die leuze in het achterhoofd en gewapend met
de Heineken Pletterpet hebben ruim 300 Heineken-medewerkers 2010 supermarkten, slijterijen en
horecazaken oranje gekleurd. De medewerkers, inclusief directieleden waaronder algemeen directeur
van Heineken Nederland Philip de Ridder, dragen op deze manier hun steentje bij aan het
`hoofdsponsorschap' van het Nederlands Elftal en de aanwezigheid van de oranjesfeer op de
winkelvloer. De supermarkten, slijterijen en horecazaken werden voorzien van een flinke dosis Oranje
promotiemateriaal.
Philip de Ridder, algemeen directeur van Heineken Nederland, bracht zelf supermarkt Plus Vermeulen in
Amersfoort en Café de Oude Enghe in Soest in Pletterpet- en Oranjesfeer: "Door onze KNVB sponsorship
én de inmiddels spraakmakende traditie die we hebben opgebouwd met onze hoofddeksels, waren de
verwachtingen hoog. We zien nu al dat de Pletterpet en het motto `Zet `m op voor Oranje' worden omarmd.
Het WK Voetbal is zowel commercieel als emotioneel belangrijk voor Heineken, maar zeker ook voor onze
retail- en horecaklanten. We helpen ze dus graag een handje om hun zaak volledig klaar te maken voor het
WK2010 in Zuid-Afrika. De Pletterpet mag daarbij natuurlijk niet ontbreken."
De Heineken Pletterpet is een eerbetoon aan de Makaraba, een mooie traditie in het Zuid-Afrikaanse voetbal,
maar vanzelfsprekend wel met een Nederlands tintje en een Heineken-knipoog. De Heineken Pletterpet is de
jongste telg in de lange traditie van Heineken hoofddeksels rondom de grote toernooien. De Oranjehoed
(EK2000), Luidsprekerhoed (EK2004), Jagershoed (WK2006) en TROM-PET (EK2008) zijn de Pletterpet al
voorgegaan en bleken zeer geliefd bij de supporters. Heineken is sinds 1994 officieel sponsor van de KNVB.
De Heineken Pletterpet is ingesloten in een speciale actieverpakking met 8 blikken (33cl) Heineken, voor
een consumentenadviesprijs van 10,99 euro.
- EINDE FOTOPERSBERICHT -
NOOT AAN DE REDACTIE,
Ingezonden persbericht