Persbericht
1 juni, 2010
Avanade bouwt aan grootste Dynamics AX-team van Nederland
Joost van der Vis leidt 25-koppig Microsoft Dynamics AX-team
Joost van der Vis is onlangs aangesteld als Senior Director Enterprise Business Solutions binnen de directie van Avanade Nederland. In deze nieuwe functie stuurt hij Nederlands grootste Microsoft Dynamics AX-team aan en gaat hij tevens een nieuwe Microsoft business consultancygroep opzetten. Deze laatste groep gaat de toenemende vraag van klanten en prospects beantwoorden om hen te ondersteunen op het gebied van processen en strategie.
Van der Vis is afkomstig van Accenture en heeft daar zestien jaar gewerkt in diverse functies. Door de sterke vraag uit de markt en verwachte groei van de AX-markt, heeft Van der Vis drie jaar geleden binnen Accenture de Microsoft Dynamics AX-groep opgezet. Deze groep heeft hij uitgebreid van een paar medewerkers naar ruim twintig mensen. De overstap naar Avanade biedt Van der Vis ruimte om dit team verder uit te breiden. Daarnaast wil hij de groep binnen twee jaar verdubbelen. "Door het samenvoegen van beide groepen krijgen we de benodigde grootte om naast onze bestaande klanten meer nieuwe klanten te gaan bedienen. Ook kunnen we nu alle benodigde AX-kennis leveren voor een klant", aldus Van der Vis.
In Europa heeft Avanade met meer dan 200 mensen één van de grootste AX-groepen. Deze groepen vallen in de verschillende landen onder de overkoepelende AX-aansturing in Europa, zodat kennis eenvoudiger kan worden gedeeld en klanten ook over de landgrenzen heen bediend kunnen worden.
Naast het leiden van de AX-groep gaat Van der Vis een business consultancygroep opzetten. Deze groep gaat zich richten op het verlenen van business consultancydiensten voor huidige klanten van Avanade en nieuwe Microsoft-klanten. Hiermee is er nu een technische en een businessgroep vertegenwoordigd binnen Avanade. Dit is in de Microsoft-wereld redelijk uniek, aangezien er vaak alleen met IT'ers wordt gewerkt. Van der Vis: "Ik ben er van overtuigd dat een businessteam een goede aanvulling is op het IT-team. Hierdoor kunnen we klanten kennis bieden op IT-gebied als ook industrie specifiek en bij processen. We krijgen nu al vragen van klanten die willen weten of we na een implementatie ook mee kunnen denken over processen en nieuwe strategieën."
"We zijn met Avanade in Nederland in vijf jaar uitgegroeid van één naar meer dan 200 medewerkers", zegt Van der Vis. "Avanade wil de komende jaren door blijven groeien. De samenvoeging van het AX-team en het business consultancyteam zullen hieraan gaan bijdragen."
Overname Ascentium
Ook heeft Avanade onlangs de Microsoft Dynamics CRM-tak van Ascentium Corporation en dochteronderneming, Ascentium Federal, Inc. overgenomen. Hiermee wordt Avanade een van de grootste aanbieders op het gebied van Microsoft Dynamics CRM-diensten. Ongeveer 90 CRM-professionals van Ascentium gaan aan de slag bij Avanade na de overname.
"Deze overname ondersteunt onze bedrijfsstrategie om de relatie met Microsoft te verstevigen, zodat klanten het maximale voordeel kunnen behalen met het Microsoft-platform," zegt Adam Warby, CEO van Avanade. "We beschikken nu over een enorme hoeveelheid CRM-expertise en -oplossingen waarmee we klanten adviseren bij en ondersteunen met het opbouwen van winstgevende en lange termijnrelaties."
De overname vergroot ook Avanade's portfolio met branchespecifieke oplossingen en leveringsmogelijkheden. Met het Software-as-a-Service (SaaS)-aanbod en Avanade Online Services (AOS) hebben klanten de mogelijkheid om met Dynamics CRM in te zetten als onsite- of als SaaS-oplossing.
(538 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE