Ingezonden persbericht


-persbericht-

Opnieuw groei voor Comedy Central

Humorzender start met films op vrijdag

Amsterdam, 1 juni 2010
De humor entertainmentzender Comedy Central laat in mei voor de twaalfde maand op rij een constante groei zien. Een marktaandeel van 3,6% in de doelgroep 20 tot 34 jaar betekent de beste meimaand ooit, en een groei van bijna 30% ten opzichte van dezelfde maand in 2009. Ook in de commercieel belangrijke doelgroep 20 tot 49 jaar blijft Comedy Central groeien. Met een gemiddeld marktaandeel van 2,6% betekent dit een stijging van ruim 20% ten opzichte van mei 2009.

Comedy Central scoorde in mei op alle dagen beter dan een jaar geleden. De show van de Amerikaanse komiek Jeff Dunham deed het bijzonder goed en ook het nieuwe seizoen van de ziekenhuisserie 'Scrubs' werd enthousiast ontvangen. Vanaf juni komt Comedy Central wekelijks met een filmavond op vrijdag. De komende maanden komen onder andere 'Dead Like me', 'Chasing Amy', 'Dogma', 'Driving Miss Daisy' en 'Crime Spree' voorbij.

Bron kijkcijfers: Stichting Kijkonderzoek. Alle cijfers zijn inclusief uitgesteld kijken op de dag van uitzending en over het tijdvak 20.00-05.00 uur.


- EINDE BERICHT -

Stelt u geen prijs op berichten van MTV Networks of een van onze zenders (MTV, Comedy Central, Nickelodeon, TMF)? Graag verzoek ik u dan een email te sturen aan pers@mtvne.com onder vermelding van afmelding.