Gemeente Sneek


dienstverlening aan bedrijven

Gemeente Sneek onderzoekt dienstverlening aan bedrijven

De gemeente Sneek laat op dit moment onderzoeken wat het niveau van dienstverlening aan bedrijven in de gemeente is. Het niveau van dienstverlening wordt bepaald door het meten van onder andere klantgerichtheid, tijdigheid en deskundigheid.

De zogenoemde audit wordt uitgevoerd door het bureau Hanzeconnect uit Groningen volgens de methode "Normenkader Gemeentelijke Dienstverlening aan Bedrijven", ontwikkeld door o.a. MKB Nederland, VNO-NCW en VNG.

De gemeente wil graag weten wat de Sneker ondernemers vinden van de huidige dienstverlening en op welke manieren de gemeente nog beter kan inspelen op de behoeften van bedrijven, ook in de nieuwe gemeente Súdwest Fryslân die op 1 januari 2011 van start gaat.

Honderd ondernemers
Binnenkort worden ruim 100 ondernemers uit Sneek telefonisch geënquêteerd door het bureau Hanzeconnect. Het gaat om ondernemers die in 2009 met de gemeente te maken hebben gehad voor bijvoorbeeld een bouwvergunning, parkeervergunning, grondaankoop, toezicht en handhaving en het Bedrijvenloket. Het rapport en het bijbehorende verbeterplan worden na de zomer verwacht.

Bedrijvenloket
Het onderzoek naar de dienstverlening is gestart vanuit het project Bedrijvenloket, onderdeel van het Werkgelegenheidsplan Sneek Werkt! Vanuit dat project zijn diverse initiatieven ontwikkeld zoals het digitale Bedrijvenloket en de e-nieuwsbrief voor ondernemers.