Gemeente Sneek
dienstverlening aan bedrijven
Gemeente Sneek onderzoekt dienstverlening aan bedrijven
De gemeente Sneek laat op dit moment onderzoeken wat het niveau van
dienstverlening aan bedrijven in de gemeente is. Het niveau van
dienstverlening wordt bepaald door het meten van onder andere
klantgerichtheid, tijdigheid en deskundigheid.
De zogenoemde audit wordt uitgevoerd door het bureau Hanzeconnect uit
Groningen volgens de methode "Normenkader Gemeentelijke Dienstverlening
aan Bedrijven", ontwikkeld door o.a. MKB Nederland, VNO-NCW en VNG.
De gemeente wil graag weten wat de Sneker ondernemers vinden van de
huidige dienstverlening en op welke manieren de gemeente nog beter kan
inspelen op de behoeften van bedrijven, ook in de nieuwe gemeente
Súdwest Fryslân die op 1 januari 2011 van start gaat.
Honderd ondernemers
Binnenkort worden ruim 100 ondernemers uit Sneek telefonisch
geënquêteerd door het bureau Hanzeconnect. Het gaat om ondernemers die
in 2009 met de gemeente te maken hebben gehad voor bijvoorbeeld een
bouwvergunning, parkeervergunning, grondaankoop, toezicht en handhaving
en het Bedrijvenloket. Het rapport en het bijbehorende verbeterplan
worden na de zomer verwacht.
Bedrijvenloket
Het onderzoek naar de dienstverlening is gestart vanuit het project
Bedrijvenloket, onderdeel van het Werkgelegenheidsplan Sneek Werkt!
Vanuit dat project zijn diverse initiatieven ontwikkeld zoals het
digitale Bedrijvenloket en de e-nieuwsbrief voor ondernemers.