Gemeente Kapelle
Dienstverlening publieksbalies Kapelle scoort een 8
De gemeente Kapelle heeft van haar klanten een 8,0 gekregen voor haar
dienstverlening aan de balies. Dit is gebleken uit een onderzoek dat is
uitgevoerd door TNS NIPO. In totaal hebben 99 gemeenten aan het
onderzoek meegedaan. Met een score van 8,0 heeft de gemeente Kapelle de
derde plaats behaald.
De gemeente Kapelle heeft van haar klanten een 8,0 gekregen voor haar
dienstverlening aan de balies. Hiermee staat ze samen met de gemeenten
Anna Paulowna, Tubbergen, Tynaarlo en Stadskanaal op de derde plaats
van de 99 gemeenten. Al deze gemeenten doen mee aan een Benchmarking
Publiekszaken, een project waarin gemeenten hun prestaties meten en
vergelijken met als doel het verbeteren van de dienstverlening.
Dienstverlening website
De gemeente onderneemt allerlei initiatieven om inwoners beter en
sneller te helpen. Dit geldt niet alleen voor de dienstverlening aan de
balies. Bewoners kunnen steeds meer zaken thuis regelen via de website
www.kapelle.nl. Zo kunnen bewoners thuis verschillende uittreksels
aanvragen en een verhuizing binnen de gemeente Kapelle doorgeven.
Telefonische bereikbaarheid
Vorige week is helaas uit een ander onderzoek, een telefonische
bereikbaarheidstest van de PZC, gebleken dat de gemeente Kapelle
telefonisch slecht bereikbaar is. De gemeente is druk bezig om de
kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren. Burgers die langskomen,
bellen of de website bezoeken moeten dezelfde service krijgen. De
resultaten van het onderzoek van de PZC worden dan ook als duidelijk
signaal gezien om de telefonische bereikbaarheid van de gemeente te
verbeteren. Eind 2009 heeft de Kamer van Koophandel de gemeente
overigens telefonisch benaderd met vragen over 32 specifieke
vergunningen. De gemeente heeft 28 van de 32 vragen direct kunnen
beantwoorden.