Lekker weg journaal biedt toeristisch bedrijfsleven extra
outdoor-platform
Toeristische bedrijven kunnen landelijke zichtbaarheid krijgen door een
nieuw initiatief van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
(NBTC) en Librium.TV. Samen ontwikkelden zij het Lekker weg journaal,
een kort redactioneel programma dat in de Nederlandse restaurants van
McDonaldâs te zien is. Het programma heeft een potentieel bereik van
bijna 1,9 miljoen bezoekers per week.
Met het Lekker weg journaal krijgen gasten van McDonaldâs spelenderwijs
toeristische tips op hun bord. Elke aflevering bevat diverse
redactionele items over bijzondere plaatsen en regioâs, hotels,
campings en attracties. Het programma werkt met pakkende titelblokjes
die leuke weetjes geven.
Continue vertoning
Elk Lekkerweg journaal loopt een week mee in de programmering van
McDonaldâs. Met elk kwartier een vertoning is ieder journaal in totaal
78.000 keer te zien. Het eerste journaal is in de week na Pasen
uitgezonden en leverde enthousiaste reacties op. De volgende Lekker weg
journaals staan gepland voor 10 mei (week 19), 14 juni (week 24) en 30
augustus (week 36). Een pilotaflevering is te zien op www.lekkerweg.nl.
Laagdrempelig
Elk item in het Lekker weg journaal duurt 45 seconden, dit is uit te
breiden naar 60 of 90 seconden. Bedrijven kunnen een compleet filmpje
laten maken door Librium.TV, maar het is ook mogelijk om een item te
laten samenstellen uit eigen rechtenvrij beeldmateriaal.
Voor vragen kunt u contact opnemen met:
Anne-li Schydlowski (NBTC)
T 070 370 53 38
E aschydlowski@holland.com
Michelle Meijer (Librium.TV)
T 06 43 26 07 77
E michelle.meijer@librium.tv
29 april 2010
Vereniging van Recreatieondernemers Nederland