Ingezonden persbericht


28 april 2010

Vente-Exclusive.com verkozen tot beste webwinkel

Publiek en BeCommerce vakjury waarderen klantgerichte aanpak

Brussel - Tijdens de uitreiking van de BeCommerce Awards, de Belgische versie van de Thuiswinkel Awards, werd Vente-Exclusive.com gisterenavond uitgeroepen tot beste webwinkel van 2010 in de categorie Kleding en Accessoires. Zowel het grote publiek als de vakjury apprecieerden vooral het interessante aanbod van kwaliteitsproducten aan lage prijzen en de gebruiksvriendelijkheid van de website. Mede dankzij die klantgerichte aanpak zag Vente-Exclusive.com zijn ledenaantal vorig jaar verviervoudigen en behaalde de webshop een recordomzet van meer dan 6,5 miljoen euro. CEO Lionel Lammens draagt deze Award op aan alle medewerkers, partners en de ruim 550.000 leden die Vente-Exclusive.com vandaag telt.

Gisterenavond werden onder grote belangstelling voor de vijfde keer de BeCommerce Awards uitgereikt aan de meest beloftevolle webshops. Lionel Lammens, CEO van Vente-Exclusive.com had de eer de Publieksprijs in de categorie Kleding en Accessoires in ontvangst te mogen nemen. "Dit is voor ons de kers op de taart," liet Lionel Lammens weten. "We hebben de voorbije jaren erg hard gewerkt om van Vente-Exclusive.com een toonaangevende webshop te maken, zowel in Nederland als in België. We zijn dan ook trots dat we dankzij onze inspanningen en klantgerichte focus er op korte tijd in geslaagd zijn om uit te groeien tot de grootste besloten webwinkel in de Benelux. Ik wil daarom deze Award opdragen aan al onze leden, de medewerkers van Vente-Exclusive.com én de mode- en lifestylemerken die met ons samenwerken. Samen hebben ze er voor gezorgd dat we vanavond als beste webwinkel bekroond worden."

Vernieuwend concept in e-commerceland

Vente-Exclusive.com is een zogenaamde "besloten" webwinkel, wat betekent dat uitsluitend geregistreerde leden uitgenodigd worden voor de exclusieve privéverkopen die de site organiseert. Lid worden is gratis, maar kan alleen op uitnodiging van bestaande leden, of door zich in te schrijven op een wachtlijst.

De verkopen zelf verlopen op Vente-Exclusive.com bovendien op een andere manier dan bij de meeste webshops. Lionel Lammens legt uit: "We bieden niet permanent dezelfde artikelen aan zoals een klassieke webshop, maar organiseren korte verkopen van populaire merken, die maximaal 4 tot 6 dagen duren. Tijdens zo een "flash verkoop" krijgen onze leden de kans kwaliteitsvolle lifestyle- en modeartikelen te kopen met kortingen van gemiddeld 50%. Die combinatie van topmerken en grote kortingen slaat duidelijk aan bij de Belgische consument. Er hebben zich ondertussen al meer dan 550.000 leden ingeschreven op onze site, waaronder ruim 330.000 Belgen, en we verkopen we nu gemiddeld 1.500 artikelen per dag."

Focus op klantentevredenheid

De sterke groei en het toenemende aantal leden dankt Lionel Lammens mede aan de klantgerichte focus van de organisatie. "Klantentevredenheid blijft voor ons elke dag opnieuw een prioriteit. We leveren continu inspanningen om onze site zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Naast gedetailleerde productomschrijvingen, snelle en veilige betaalmethoden, keuze uit verschillende verzendopties en een efficiënte klantendienst bieden we onze klanten altijd een duidelijk overzicht van de status van hun bestelling. Die klantgerichte aanpak wordt duidelijk geapprecieerd, zoals blijkt uit onze stijgende verkoopsresultaten."

Daarnaast engageert Vente-Exclusive.com zich om de voorkeurspartner te zijn van heel wat topmerken zoals bijvoorbeeld Diesel, Guess, Marlies Dekkers, Kipling, Rodania, Oxbow, Clarins, etc. "We werken uitsluitend samen met de producenten of officiële distributeurs van de merken waarvan we verkopen organiseren. Zo kunnen we onze leden 100% originele producten garanderen aan uitzonderlijke prijzen. Dat is heel belangrijk wanneer je het vertrouwen van internetshoppers wilt winnen," besluit Lionel Lammens.


---