Persbericht 21 april 2010
Studenten presenteren business idee in
`elevator pitch' met Prem Radhakishun
Studenten van de Universiteit van Tilburg stappen op woensdag 28 april
bij Prem Radhakishun in de lift om hun business idee te pitchen. Het
Brabant Center of Entrepreneurship (BCE), een initiatief van de
Universiteit van Tilburg en de Technische Universiteit Eindhoven,
heeft deze elevator pitch georganiseerd om ondernemerschap binnen de
UvT in de schijnwerpers te zetten.
Voor de elevator pitch hebben zich elf studenten aangemeld die naast
hun studie ondernemer zijn of het ondernemerschap ambiëren. Zij volgen
een korte workshop ` The perfect elevator pitch' en zetten die kennis
vervolgens om in daden. Op 28 april stappen zij om de beurt in de lift
van het Koopmansgebouw, het hoogste gebouw van de UvT, om vervolgens
een kleine minuut later en 11 verdiepingen hoger hun pitch af te
sluiten.
Prem Radhakishun (bekend van Premtime, De school van Prem, en De
herkansing) zal als toehoorder de pitches beoordelen: "Ik stap blanco
in de lift en zal mij vooral laten leiden door de vraag of het idee
mij pakt."
Het BCE wil ondernemerschap onder studenten stimuleren. De elevator
pitch biedt de studentondernemers de mogelijkheid om hun toehoorder in
zeer korte tijd warm te maken voor hun business idee.
Het BCE is een samenwerkingsverband tussen de Universiteit van Tilburg
en de Technische Universiteit Eindhoven. Het stimuleert
ondernemerschap onder studenten door middel van `on top of'
onderwijsprogramma's (International Entrepreneurship Program bachelor
/ master), lunchlezingen en een Summer School International
Entrepreneurship (Tilburg University Summer School). De activiteiten
kenmerken zich door een multidisciplinaire basis en de combinatie van
inhoudelijke vakken met vaardigheidstrainingen, projectwerk en
ondersteuning door coaches.
Universiteit van Tilburg