Ingezonden persbericht
---
Persbericht
House of Knowledge Publishing wordt Reality Bites Publishing
Per 1 april heeft House of Knowledge Publishing bv uit Breda een nieuwe naam:
Reality Bites Publishing.
Met deze naam wil de uitgeverij onderstrepen dat ze een nuchtere kijk heeft op de
boekenmarkt en niet wil vervallen in naïef idealisme.
De naamsverandering is de bevestiging van een nieuwe koers die is ontstaan sinds
de afsplitsing van de uitgeverij van Dutch Filmworks. Sinds een jaar waren de
aandelen al overgegaan in handen van de Belg Frank Wouters. Nu zijn ook de
distributie en het commerciële beleid volledig losgekoppeld.
Omdat DFW over de rechten op de naam House of Knowledge beschikt, zal deze
onder die naam nog sporadisch boeken uitbrengen.
Reality Bites Publishing gaat daarentegen van start met een ambitieus uitgeefplan.
De eerste titel lijkt al meteen af te stevenen op een bestseller: het reeds
veelbesproken boek van Gordon: De Liefde, Gids voor het Gebroken Hart.
Daarna volgen op korte termijn De Dikke Bode, misschien wel de meest complete
huishoudgids ter wereld van de succescolumnist Emile Bode van De Telegraaf, en
het boek Witte Jassen en Bruinhemden over Artsen in de Tweede Wereldoorlog,
een uitgave in samenwerking met het bekroonde vakblad Medisch Contact.
Van april tot en met juni worden meer dan tien titels uitgebracht, waarbij een heuse
wereldprimeur. De televisie-soapserie Onderweg Naar Morgen wordt vervolgd in
romanvorm.
Van het House of Knowledge Publishing-fonds wordt een dertigtal titels
overgenomen. Hierbij zitten succesauteurs als Sander de Kramer, Prof. dr. Bob
Smalhout, Ben H. Holthuis en John van den Heuvel.
April, 2010
Noot aan de redactie /