Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie
Gezondheidscentra Koninklijke Luchtmacht sluiten met succes
kwaliteitstraject NPCF af
27 april 2010
Vandaag wordt op Luchtmachtbasis Leeuwarden het laatste certificaat
uitgereikt van het kwaliteitstraject `Gezondheidscentra Door Cliënten
Bekeken' van de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF). De
gezondheidscentra van de vliegbases hebben zich de afgelopen maanden
aan de hand van het kwaliteitstraject ingespannen om de kwaliteit van
de gezondheidszorg binnen de Koninklijke Luchtmacht verder te
verbeteren.
In het kwaliteitstraject ligt de nadruk op het patiëntenperspectief:
wat vindt de patiënt van de zorg die geleverd wordt? Hoe beoordeelt hij
of zij de deskundigheid, informatievoorziening en toegankelijkheid van
een zorgverlener? Aan de hand van een vragenlijst, groepsgesprekken met
patiënten en workshops krijgen zorgverleners in kaart hoe patiënten hen
waarderen en waar verbeterpunten liggen.
koninklijke luchtmacht ecb1
Een bijzondere locatie voor de uitreiking van het certificaat...
Verbeterpunten die op de verschillende bases aan de orde kwamen waren
communicatie met patiënten, privacy aan de balie en informatie over
openingstijden.
Marjolein de Booys, manager bij de NPCF: "De gezondheidscentra van de
Koninklijke Luchtmacht hebben het traject met veel succes doorlopen. De
medewerkers van de verschillende centra hebben laten zien zeer
gemotiveerd te zijn om met de verbeterpunten aan de slag te gaan
waardoor ze de zorg nog beter kunnen afstemmen op hun hele specifieke
doelgroep. We zijn zeer tevreden dat het traject op deze vliegvelden en
in de bijna 100 reguliere gezondheidscentra, leidt tot betere en meer
patiëntgerichte zorg."