Verdubbeling energiebesparing in het MKB
Om de doelstellingen uit het Duurzaamheidakkoord te kunnen waarmaken,
zal het MKB in 2010 twee keer zoveel energie moeten besparen als het nu
doet. Aan het Energiecentrum en de brancheorganisaties de uitdaging dit
waar te gaan maken.
Om te kunnen versnellen gaat het Energiecentrum zich meer focussen op
de themaâs die voor de meeste besparing op korte termijn zorgen. Dit
zijn: verlichting, verwarming, luchtbehandeling, productkoeling en
perslucht. In een vervolg op de succesvolle introductie van
praktijkgerichte boekjes met besparingstips voor productkoeling en
perslucht gaan ze ook aan de slag met de praktische invulling van de
andere themaâs. Dit doen ze in samenwerking met brancheorganisatie en
hun leden. Op de onlangs gehouden eerste bijeenkomst van de Raad van
Deelnemers bleek dat de aanwezige brancheorganisaties zich in deze
aanpak kunnen vinden.
Grootscheepse mediacampagne
Ook starten ze na de zomer met een grootscheepse
naamsbekendheidcampagne. Met inzet van radiocommercials, advertenties,
social media en pr-acties gaan ze hun bekendheid fors opschroeven bij
ondernemers, pers en gemeenten. Daarvoor schakelen ze de broer van een
BNâer in⦠Ook hopen ze hun partners in deze campagne te kunnen
betrekken. Al in de aanloop van de campagne hoort u er meer van.
Meer informatie: www.energiecentrum.nl
Vereniging van Recreatieondernemers Nederland