NEN
Informatiebijeenkomst normaliseren bedrijfsregistratie arbeidsongevallen
donderdag 1 april 2010, 12:26
Op 27 april 2010 organiseert NEN een informatiebijeenkomst over het
normaliseren van de bedrijfsregistratie van arbeidsongevallen. Doel
van de bijeenkomst is de besluitvorming over het inrichten van een
commissie die zich gaat bezig houden met de ontwikkeling van een
Nederlandse en/of Europese norm of richtlijn. Geïnteresseerden kunnen
zich aanmelden bij NEN.
De wijze van registratie van niet-meldingsplichtige arbeidsongevallen
in Nederland is door de wetgever vormvrij gelaten. Dat maakt dat de
registratie momenteel niet of nauwelijks kan worden gebruikt voor het
treffen van preventieve maatregelen en voor benchmarking. Het maken
van eensluidende afspraken op nationaal en/of Europees niveau kan
daarom op meerdere niveaus een effectieve oplossing bieden. Daarom
organiseert NEN een informatiebijeenkomst over het normaliseren van de
bedrijfsregistratie van arbeidsongevallen op Nederlands en/of Europees
niveau.
Programma
Het programma op 27 april 2010 ziet er als volgt uit:
13.00 - 13.15 uur Ontvangst
13.15 - 15.00 uur Rol NEN, ongevallenstatistiek in Europa en twee best
practices.
15.00 - 16.00 uur Discussie en afsluiting
16.00 - 17.00 uur Netwerkborrel
Voor wie?
De bijeenkomst is bedoeld voor alle partijen die belang hebben bij de
ontwikkeling van een normatief document voor de bedrijfsregistratie
van arbeidsongevallen, zoals beleidsmakers, handhavers, branche-,
werkgevers- en werknemersorganisaties, veiligheidskundigen,
preventiemedewerkers en arbo-coördinatoren.
Aanmelden
Voor meer informatie of voor het aanmelden voor de
informatiebijeenkomst: NEN Arbeid, telefoon (015) 2 690 357 of e-mail
arbeid@nen.nl.