TenneT
Klant waardeert TenneT met 7,1
06-04-2010 De klanten van TenneT waarderen de dienstverlening van
TenneT gemiddeld met een 7,1. Dat blijkt uit het
klanttevredenheidsonderzoek dat eind vorig jaar is gehouden en waarvan
de resultaten nu bekend zijn.
71 procent van de respondenten antwoordden 'goed of zeer goed' op de
vraag hoe zij in algemene zin TenneT klantgericht vindt. Dit is een
verbetering van 2 procent ten opzichte van het onderzoek van vorig
jaar, maar de ambitie van TenneT is dat deze vraag met minimaal 75
procent positief wordt beantwoord. Meer dan 45 procent van de klanten
heeft aan dit onderzoek meegewerkt. Het onderzoek toont een aantal
aspecten waarop TenneT haar klantgerichtheid kan verbeteren. In de
komende periode zal er een plan van aanpak worden opgezet om deze
verbeteringen door te voeren.
Verwachtingen klant
Uit het onderzoek blijkt dat TenneT vooruitgang boekt in klantgericht
werken. Klanten zien dat zaken door TenneT worden opgepakt. Het
opzetten van deze digitale klantennieuwsbrief en de aanpassingen op de
website worden als positief ervaren. Maar ook zijn er een aantal
belangrijke verbeterpunten zoals de snelheid van het ontvangen van
offertes in het aansluittraject en de tijdigheid van de door TenneT
verstrekte informatie.
Bekijk de uitkomsten van het Klant Tevredenheidsonderzoek 2009
Processen die de klant raken
Door direct klantcontact en het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek
is voor de facturatie de wens uitgesproken om de kosten voor een
overschrijding sneller en bij voorkeur op de eerstvolgende factuur met
de variabele kosten te verrekenen. Met ingang van deze maand hebben we
door een aanpassing in het facturatie systeem deze wens kunnen
implementeren. Dit betekent dat de kosten als gevolg van de eventuele
overschrijding van de afgelopen maand op uw eerstvolgende factuur
vermeld worden. Hierdoor ontvangt u geen separate factuur meer voor
een overschrijding van uw gecontracteerde waarde.
Met deze wijziging verwachten wij dat we een eerste stap hebben gezet
om de facturatie beter op uw interne proces aan te laten sluiten.
U zult in de komende tijd de positieve gevolgen merken van de
doorgevoerde verbeteringen. Wij houden u op de hoogte. Heeft u nog
vragen en tips? Geef deze dan door aan uw relatiemanager of mail
naar servicecentrum@tennet.org, zodat wij u zo goed mogelijk van
dienst kunnen zijn.