Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Meer gebruik van Infor Open SOA

Barneveld, 1 maart 2010 - Infor, een toonaangevende leverancier van enterprise software, kondigt een toename aan in de vraag van klanten naar de nieuwste versie van zijn software via het Infor Flex programma. Sinds de aankondiging van het programma in juni 2009 hebben circa 200 klanten, een aantal dat de verwachtingen overtreft, vanuit een kosteneffectief oogpunt besloten de bestaande Infor-oplossingen te upgraden of te vervangen door software die gebruikmaakt van Infor Open SOA (service-oriented architecture). "Klanten hebben duidelijk gemaakt dat zij meer verwachten van hun softwareleverancier dan oplossingen die niet met hun bedrijf meegroeien en noodgedwongen moeten worden vervangen via een langdurige, dure en risicovolle implementatie," zegt Dennis Michalis, corporate senior vice president, Infor. "Het succes van het Infor Flex programma bevestigt onze unieke benadering ten aanzien van software upgrades. Hierdoor wordt transparantie vooraf bepaald en is het risico dat de implementatie meer tijd en geld kost kleiner." Voor klanten met actieve onderhoudscontracten maakt dit programma het mogelijk te upgraden van een bestaande Infor-oplossing naar de nieuwste versie van die software of over te stappen van een Infor-oplossing naar een robuuster systeem om te kunnen profiteren van innovaties via Infor's Open SOA-technologie. Infor Open SOA, een event-driven service-oriented architecture (SOA) maakt gebruik van de industriestandaard business taal om gegevens tussen bepaalde Infor-oplossingen en andere systemen uit te wisselen. Mitsubishi Electric Power Products, Inc., sinds 1997 een klant van Infor ERP SyteLine, gebruikt het Infor Flex programma om te upgraden van versie 6.0 naar versie 8.0. Bovendien implementeert het in Warrendale, Pa. gevestigde bedrijf Infor EAM, Infor PM 10 en Infor Expense Management dat via Infor Open SOA geïntegreerd wordt in ERP SyteLine. Hierdoor hebben gebruikers direct toegang tot kritische informatie binnen verschillende systemen. "Softwaresystemen die gegevens verzamelen zijn nuttig maar om onze bedrijfsactiviteiten naar een volgend niveau te brengen, moesten we overgaan op een systeem dat gebruikers voorziet van toegang tot informatie waardoor ze weloverwogen, real-time beslissingen kunnen nemen," zegt Joseph Marcoz, IT director, Mitsubishi Electric Power Products, Inc. "Het implementeren van een nieuw ERP-systeem binnen onze 8 divisies is een enorme klus, maar Infor Flex vereenvoudigt het proces door het verstrekken van een vaste prijs en implementatieperiode evenals een bewezen methode die onze downtime zal minimaliseren en ons in staat stelt snel een systeem te gebruiken dat voldoet aan behoeften: nu en in de toekomst." Naast aanvullende modules en applicaties, stelt Infor Open SOA klanten in staat nieuwe componenten te implementeren die zorgen voor innovatieve functionaliteiten binnen meerdere oplossingen. Dergelijke componenten van Infor verzamelen gegevens van verschillende bedrijfsaspecten en verbeteren activiteiten op het gebied van business intelligence, accounting en strategische planning. Veel van deze toekomstige componenten zullen worden voorzien van een actief onderhoudscontract terwijl andere de betaling van een licentie vereisen. Volgens analistenbureau AMR kost het implementeren van nieuwe ERP-systemen miljoenen euro's en kan het twee tot drie jaar duren voordat de implementatie is afgerond. "Veel bedrijven worstelen met oude business systemen die niet meer voldoen aan hun behoeften. Gewoonweg wachten tot de financiering en middelen beschikbaar zijn voor een nieuw ERP-systeem kan morele schade aanbrengen en het bedrijf laten zitten met inefficiënte businessprocessen en inadequate toegang tot informatie." AMR geeft in zijn rapport uit 2009 aan: "Should You Rehabilitate Your Current ERP System Rather Than Buy a New One?"

Extra informatie

· Infor Flex website - http://www.infor.com/flex/
· Blog: Dennis Michalis en MEPPI - http://blogs.infor.com/insights/

Over Infor
Bij Infor werkt men met een kernovertuiging; zij geloven in de klant. Zij geloven dat de klant zoekt naar een betere samenwerking met de leverancier van zijn bedrijfssoftware, en een nieuwe generatie business software: gemaakt voor evolutie, niet voor revolutie. Software die eenvoudig kan worden gekocht, ingezet en beheerd. Infor heeft ruim 70.000 klanten in meer dan 100 landen en 8.000 medewerkers. Infor kijkt uit naar de resultaten die voortkomen uit de nieuwe manier van samenwerken. Kijk voor meer informatie op: www.nl.infor.com.