Het Nederlands Tekstbureau start vestiging in Rijswijk (Zuid-Holland)


RIJSWIJK, 20100301 -- Het Nederlands Tekstbureau heeft vandaag een franchisevestiging geopend in Rijwijk (Zuid-Holland). Deze vestiging is de zesde op rij binnen een tijdsbestek van vier jaar na eerdere openingen in Den Haag, Veenendaal, Nijmegen, Eindhoven en Amsterdam. "We zijn bijzonder blij met de komst van een derde vestiging in de Randstad", licht directeur Katja Henderickx-Graven toe. "Ondanks de recessie blijft de vraag naar kwalitatief goede tekstschrijvers hoog. Daarnaast richten we ons dit jaar nadrukkelijk op aanbestedingen voor de overheid en kunnen we dankzij deze nieuwe vestiging nog meer werk aannemen."

Vestiging Rijswijk
"Het kwaliteitsstempel van Het Nederlands Tekstbureau evenals de bekendheid ervan trokken me direct aan", vertelt de 32-jarige Marieke Linn, eigenaresse van de vestiging Rijswijk. "Na mijn studie journalistiek werkte ik eerst als freelance journalist en daarna in dienst als tekstschrijver bij een communicatiebureau. Daar merkte ik echter dat ik de vrijheid en zelfstandigheid miste. Als franchisenemer kan ik instappen op een rijdende trein en profiteren van alle voordelen van de franchiseformule. Bovendien kan ik mijn opdrachtgevers niet alleen de benodigde kwaliteit bieden, maar ook de continuïteit en flexibiliteit dankzij mijn collega's."

Franchiseformule
De franchiseformule in de tekstschrijversbranche is uniek: gekwalificeerde tekstschrijvers zetten onder de naam en volgens de formule van Het Nederlands Tekstbureau hun eigen onderneming op. Katja Henderickx-Graven: "We leggen de nadruk op `gekwalificeerd', want we zoeken alleen de allerbeste tekstschrijvers. Taalpuristen met de juiste diploma's, lovende referenties en relevante werkervaring. Ook moeten ze met vlag en wimpel voor onze kwalificatietoetsen slagen. Tekstschrijven is immers een vrij beroep dat iedereen mag uitoefenen. Wij communiceren naar de branche heel duidelijk, dat wij gegarandeerde kwaliteit leveren door alleen met gekwalificeerde tekstschrijvers te werken. We scheiden dus het kaf van het koren."

Het Nederlands Tekstbureau
De kernactiviteiten van Het Nederlands Tekstbureau zijn het schrijven, redigeren en corrigeren van teksten in de Nederlandse taal, zoals jaarverslagen, brochures, folders, rapporten, advertenties en mailings. Volgend jaar viert Het Nederlands Tekstbureau zijn tienjarig bestaan. De franchiseformule bestaat sinds vier jaar.

Het Nederlands Tekstbureau





Ingezonden persbericht