AEGON kiest Adnovate voor realisatie AEGON Brand Manager
MAARSSEN, 20100301 -- AEGON heeft Adnovate geselecteerd voor het realiseren van de AEGON Brand Manager voor zijn nationale en internationale communicatieactiviteiten. De Brand Manager stelt AEGON in staat zijn huisstijl beter te bewaken, alle traffic rondom het tot stand komen van de communicatiematerialen efficiënt te organiseren en op een eenvoudige manier centraal ontwikkelde materialen beschikbaar te maken voor meerdere gebruikers. Vooral in de mogelijkheid om de gehele workflow rondom communicatieopdrachten online te coördineren ziet AEGON een toegevoegde waarde.
Aan de leveranciersselectie ging een uitgebreide evaluatie vooraf. Na het aanscherpen van de scope zijn de eisen en wensen vanuit AEGON in kaart gebracht. Dit gehele traject is begeleid door NykampNyboer. Op basis hiervan heeft NykampNyboer Adnovate geadviseerd als leverancier. Adnovate bleek functioneel en financieel het beste te passen bij de wensen van AEGON.
De AEGON Brand Manager is 1 februari jl. in gebruik genomen.
Peter Elshout, Projectmanager Communicatie en Nicole Unterlander, Huisstijlmanager bij AEGON Nederland vatten het als volgt samen: "Wij zijn ervan overtuigd dat Adnovate niet alleen de technologie, kennis en ervaring heeft om dit project te realiseren, maar ons ook in de toekomst kan ondersteunen bij de realisatie van onze internationale communicatie-doelstellingen."
In de woorden van Paul Broersen, algemeen directeur Adnovate: "Onze service is uitermate geschikt voor een situatie als bij AEGON omdat hij complexiteit van het goed naleven van de brand guidelines en wettelijke richtlijnen eenvoudig beheersbaar maakt. Door het online beschikbaar maken van een beeldbank, inclusief een styleguide en het online kunnen organiseren van marketingcommunicatie projecten bereiken we transparantie, snelheid en kostenbesparingen. Bovendien kun je deze service eenvoudig uitrollen naar buitenlandse vestigingen en organisaties van AEGON, op een betaalbare manier."
Over Adnovate.
Adnovate, gestart begin 2001, is de grootste aanbieder op het gebied van geautomatiseerde marketingcommunicatie oplossingen in Nederland. Het biedt haar klanten een totaalpakket aan service en technologie waardoor zij in staat zijn het maximale te halen uit hun marketingcommunicatie-inspanningen tegen veel geringere kosten. Adnovate levert haar service, vaak in samenwerking met reclame- en mediabureaus, aan o.a. TomTom, Mitsubishi, Ford, HEMA, Kia, Yamaha, Praxis, Hays, Saab, Valvoline, Manpower, Yacht, Philips, Daf, Neckermann.com, Kijkshop, PLUS Retail en Mexx.