Ingezonden persbericht


DISNEY XD OOK IN FEBRUARI MARKTLEIDER

Hilversum, 1 maart 2010

De nieuwe televisiezender Disney XD is opnieuw marktleider in februari*. Na de succesvolle start op 1 januari laat de zender ook in februari de concurrentie ver achter zich. Disney XD is in februari zowel marktleider in de doelgroep 6-12 jaar (27,9% marktaandeeel) als in 13-19 jaar (14,3%).

Het best bekeken programma op Disney XD blijft Zack & Cody met een zenderaandeel van 36,5%. De populaire broertjes worden op de voet gevolgd door de speciaal voor Disney XD ontwikkelde serie Zeke and Luther. De serie gaat over twee vrienden die er alles voor over hebben om professioneel skateboarder te worden.

Naast Disney XD heeft Disney nog een zender, Disney Channel. Disney Channel is in februari gegroeid en heeft haar marktaandeel verder vergroot. Dit komt met name door successeries als Sonny with a Chance en JONAS. Op 13 februari behaalde Disney Channel haar hoogste marktaandeel ooit met 8,5%. De best bekeken Must See Movie van februari is Princess Protection Program. In februari bereiken de Disney-zenders samen een marktaandeel van 32,4%.

Disney Channel en Disney XD vormen samen Disney Channels Benelux en zijn onderdeel van The Walt Disney Company. Disney XD is dé nieuwe televisiezender voor stoere jongens en meiden van 6 tot 14 jaar. Het station daagt kids uit en neemt hen mee in de wereld van sport, gaming, avontuur en muziek. En alles met een grote dosis humor. De nieuwe televisiezender is sinds 1 januari dagelijks te zien van 06.00 s ochtends tot 18.00 's avonds en online op www.disneyxd.nl. Daarnaast is Disney XD ook 24 uur digitaal te ontvangen via UPC op kanaal 503.

*Bron: Stichting Kijkonderzoek, doelgroep 6-12 jaar, tijdvlak 06.00-18.00, februari 2010




Ingezonden persbericht