Mobillion faciliteert 'Beleef de Lente 2010'-campagne van Vogelbescherming Nederland
Grootste vogel-webcamproject ter wereld nu ook te volgen via iPhone
Ede, 1 maart 2010 - Mobillion, specialist op het gebied van mobile en social media, verzorgt voor de vierde achtereenvolgende keer het concept- en de technische ontwikkeling voor de jaarlijkse Beleef de Lente-campagne van Vogelbescherming Nederland. De website is volledig nieuw vormgegeven, en dit jaar zijn de verschillende vogels voor het eerst live te volgen op de iPhone. Daarnaast is de Hyves widget uitgebreid en zijn updates over de campagne via Twitter te volgen.
Al vier jaar voert Vogelbescherming Nederland met steeds meer succes de campagne Beleef de Lente. Vier maanden lang, van maart tot en met juni 2010, kunnen geïnteresseerden het broeden van diverse vogels live via een webcam volgen op de website www.beleefdelente.nl. Via de webcam zijn acht vogels live te bewonderen, waaronder de oehoe, de grootste uil van Europa. Beleef de Lente is het grootste vogel-webcamproject ter wereld en trok in 2009 meer dan 900.000 bezoekers.
Projecten sponsoren
Het doel van de Beleef de Lente-campagne van Vogelbescherming Nederland is vogels dichterbij mensen te brengen en begrip en betrokkenheid bij het beschermen van vogels te creëren. Bezoekers van de site wisselen waarnemingen, vragen en belevenissen uit en chatten direct over wat ze zien. Per vogelsoort wordt een logboek bijgehouden door een expert, wordt door de bezoekers onderzoek gedaan, en worden dagelijks door vrijwilligers gemaakte videoclips geplaatst. Daarnaast kunnen bezoekers van de website per vogelsoort een project sponsoren, zoals zenderonderzoek voor de oehoe of 10m2 leefgebied voor de ooievaar.
Widget voor Hyves
Vorig jaar was de Hyves-widget, waarmee vogelliefhebbers hun favoriete videoclips op hun Hyves-pagina konden plaatsen, een groot succes. Zo'n 7600 keer werd de widget op verschillende Hyves-pagina's geplaatst. Dit jaar is de widget dynamisch, zodat het mogelijk is te schakelen tussen videoclips met hoogtepunten van de verschillende vogels. De videoclips worden getoond vanuit Uvid, het door Mobillion ontwikkelde online videoplatform.
Carlo van Herwaarden van Mobillion: "De campagne Beleef de Lente is een goed voorbeeld van wat online video kan betekenen voor de beleving van een goed doel. We zien steeds vaker dat online video's leiden tot een toename van het aantal bezoekers en dat ze langer op een website blijven. Door dit jaar de mogelijkheid voor het sponsoren van projecten te bieden, hopen we nu ook een financiële stimulans te creëren voor de verschillende vogelprojecten. We zijn er trots op dat we Vogelbescherming Nederland dit jaar voor de vierde keer mogen ondersteunen bij hun lentecampagne."
Joost Hartog van Vogelbescherming Nederland: "De toevoeging van sociale netwerken aan onze campagne heeft vorig jaar goed uitgepakt. Het zal lastig worden om de resultaten van de vorige campagne dit jaar te overtreffen. Met de uitbreiding van de videomogelijkheden en het beschikbaar maken van de campagne voor iPhone-gebruikers hebben we er alle vertrouwen in dat ook dit jaar weer een gezamenlijk succes wordt."
Mobillion opereert onder de naam iSocial in de goede doelen markt en verzorgt social media campagnes van advies tot technische realisatie. Voor de streaming van video's zet Mobillion zijn Uvid videoplatform in.
Over Nederlandse Vogelbescherming
Vogelbescherming Nederland zet zich in voor alle in het wild levende vogels en hun leefgebieden. Vogels geven als geen andere diergroep de toestand van natuur en milieu aan. Gaat het slecht met een vogelsoort, dan is dat een signaal dat er iets mis is met zijn leefomgeving. Vaak heeft het beschermen van vogels een positief effect op natuur en landschap. Voor meer informatie: www.vogelbescherming.nl.
Over Mobillion
Mobillion is een specialist op het gebied van mobile en social media. Het bedrijf helpt profit- en non profit organisaties om de doelgroep met hulp van social media en de mobiele telefoon te bereiken en aan zich te binden. Mobillion helpt met het opstellen van de marketing en communicatie strategie hiervoor en vervolgens met de uitvoering hiervan. Hiervoor biedt het bedrijf zowel standaard producten en tools als maatwerkoplossingen waarin de mogelijkheden met de mobiele telefoon en social media optimaal worden benut. Alle oplossingen zijn gebaseerd op in-house ontwikkelde platforms op het gebied van SMS, webvideo, 0800/0900, mobile marketing, social media en widgets. Onder de naam iSocial opereert Mobillion op dit terrein binnen de goede doelen sector. Mobillion B.V. heeft 28 medewerkers en is een 100%-deelneming van Telegraaf Media Groep N.V. Voor meer informatie: www.mobillion.nl en www.iSocial.nl