Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Libelle begint politieke roadshow
Demissionair premier Balkenende voert campagne onder Libelle-lezeressen

Hoofddorp, 23 februari 2010 ­ Maandag 1 maart begint Libelle een serie unieke lunchbijeenkomsten. Lezeressen kunnen in gesprek met bekende politici tijdens 'Libelle Broodje Politiek'. Jan Peter Balkenende opent de reeks.

Het kabinet is nog maar net gevallen of de alledaagse realiteit voor politici dient zich weer aan: de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen. Voor Jan Peter Balkenende betekent dat dat hij aanstaande maandag de politieke roadshow onder de naam Libelle Broodje Politiek aftrapt.

Dagelijks op Zomerweek
Om te bewijzen dat politiek niet saai is en Libelle zich ook om maatschappelijke thema's bekommert, organiseert de redactie van het vrouwenblad politieke lunchbijeenkomsten met haar lezeressen. Er staat een hele reeks gepland voor het komende jaar, waaronder een dagelijkse editie op de Libelle Zomerweek in mei. Diverse politici zoals Ronald Plasterk, Femke Halsema en Mark Rutte zullen hun opwachting maken. De debatten worden geleid door Ebru Umar, vaste medewerker van Libelle en Metro-columniste.

Spontane Balkenende

Hoofdredacteur Franska Stuy: "Het idee voor Broodje Politiek ontstond toen Balkenende de afgelopen editie van de Libelle Zomerweek bezocht. Toen hij van het podium afstapte en naar de culinaire tent ging, zei hij spontaan tegen onze lezeressen: 'Gaat u even mee iets eten?' Dat kwam er toen natuurlijk niet van, maar het bracht ons op dit idee. De insteek van de eerste lunch is gericht op de gemeenteraadsverkiezingen en de slechte relatie tussen burger en politiek. Maar nu het kabinet is gevallen zullen er, denk ik, ook wel wat andere noten gekraakt worden."

Voor meer informatie over Libelle Broodje Politiek en aanmelden kijk op libelle.nl.

Over Libelle


* Met een wekelijkse oplage van bijna 500.000 per week en een sitebezoek van 400.000 bezoekers per maand bereikt Libelle ruim 32% van de Nederlandse vrouwen en 11,6% van de Nederlandse mannen.


* Op de 14de Libelle Zomerweek van 17 t/m 23 mei worden 80.000 bezoekers verwacht

Over Sanoma Uitgevers

Sanoma Uitgevers is met bijna 75 publiekstijdschriften, 180 websites, 15 mobiele sites en 9 apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma bereikt met alle media circa 90% van de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder (bron NOM-STIR).

Sanoma weet wat er leeft. Bij lezers van tijdschriften, bij bezoekers van sites en evenementen. Sanoma weet hoe doelgroepen denken, wat ze doen en laten. En die kennis delen we graag met onze business partners.

In 2009 haalde Sanoma Uitgevers met haar dochters een omzet van 493,2 miljoen euro. Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines, een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl

Follow us @
()

Noot voor redacties

Noot voor de redactie (