Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
Unamic/HCN opent eigen vestiging in Zaventem
Maandag 01 maart 2010
Zaventem - De onderneming Unamic/HCN, facilitair specialist in
outsourcing op het vlak van klantcontact, gaat zijn activiteiten op de
Belgische markt fors uitbreiden. Het bedrijf opende gisterenavond in
aanwezigheid van de Zaventemse eerste schepen mevrouw Holemans zijn
eerste Belgische facilitaire contactcenter in Zaventem. Unamic/HCN zal
er een 200-tal mensen tewerkstellen waarvan ongeveer 170 contactcenter
medewerkers.
Unamic/HCN heeft een stevige start genomen in België, waar het sinds
iets meer dan een jaar het klantcontact uitvoert op de locaties van
twee opdrachtgevers: een internationaal bedrijf in
consumentenelektronica en een grote energieleverancier. In het laatste
kwartaal van vorig jaar kwamen er twee opdrachtgevers bij die hun
klantcontact activiteiten uitbesteden aan Unamic/HCN, waardoor
Unamic/HCN nu al 170 medewerkers in dienst heeft. Door die verdere
groei werd besloten een eerste eigen vestiging te openen in Zaventem.
Unamic/HCN wordt in België geleid door Ivan Van den Bosch en Geert-Jan
Vintges. Beide directeuren hebben meer dan tien jaar ervaring in de
contactcenter branche. Voor Ivan Van den Bosch was het een logische
keuze om Zaventem als vestigingsplaats te kiezen: "Ons contactcenter
is gelegen op het midden van de as Leuven-Brussel, waardoor we goed
kunnen voldoen aan de vraag om gekwalificeerd personeel, zowel voor
Nederlands- als voor Frans- en Engelstaligen. Bovendien biedt deze
vestiging ons de nodige flexibiliteit om op korte termijn
werkzaamheden uit te voeren voor nieuwe opdrachtgevers."
In Zaventem voert Unamic/HCN sinds november de klantcontacten uit voor
TV Vlaanderen en TeleSAT. Sinds december voorziet Unamic/HCN er de
Nederlands- en Engelstalige klantcontacten voor het Brusselse
Numericable. In de vestiging aan de Leuvensesteenweg in Nossegem zijn
in totaal 102 contactcenter seats ingericht, waar ongeveer 170
contactcenter medewerkers ingezet kunnen worden. "Onze ambitie stopt
daar niet", vertelt Geert-Jan Vintges. "Het doel is om binnen drie
jaar tot de top-drie van de facilitaire contactcenters in België te
behoren. Die positie willen we op een autonome manier bereiken door
het bieden van kwaliteit op basis van onze kernwaarden: betrouwbaar,
samen en transparant."
Unamic/HCN beschikt over 11 vestigingen in de Benelux, 3 vestigingen
offshore in Suriname en Turkije en voert inhouse activiteiten uit op 5
locaties bij opdrachtgevers. Het bedrijf heeft 2.700 mensen in dienst
en behaalde in 2009 58 miljoen euro omzet.