Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters

Unamic/HCN opent eigen vestiging in Zaventem

Maandag 01 maart 2010

Zaventem - De onderneming Unamic/HCN, facilitair specialist in outsourcing op het vlak van klantcontact, gaat zijn activiteiten op de Belgische markt fors uitbreiden. Het bedrijf opende gisterenavond in aanwezigheid van de Zaventemse eerste schepen mevrouw Holemans zijn eerste Belgische facilitaire contactcenter in Zaventem. Unamic/HCN zal er een 200-tal mensen tewerkstellen waarvan ongeveer 170 contactcenter medewerkers.

Unamic/HCN heeft een stevige start genomen in België, waar het sinds iets meer dan een jaar het klantcontact uitvoert op de locaties van twee opdrachtgevers: een internationaal bedrijf in consumentenelektronica en een grote energieleverancier. In het laatste kwartaal van vorig jaar kwamen er twee opdrachtgevers bij die hun klantcontact activiteiten uitbesteden aan Unamic/HCN, waardoor Unamic/HCN nu al 170 medewerkers in dienst heeft. Door die verdere groei werd besloten een eerste eigen vestiging te openen in Zaventem.

Unamic/HCN wordt in België geleid door Ivan Van den Bosch en Geert-Jan Vintges. Beide directeuren hebben meer dan tien jaar ervaring in de contactcenter branche. Voor Ivan Van den Bosch was het een logische keuze om Zaventem als vestigingsplaats te kiezen: "Ons contactcenter is gelegen op het midden van de as Leuven-Brussel, waardoor we goed kunnen voldoen aan de vraag om gekwalificeerd personeel, zowel voor Nederlands- als voor Frans- en Engelstaligen. Bovendien biedt deze vestiging ons de nodige flexibiliteit om op korte termijn werkzaamheden uit te voeren voor nieuwe opdrachtgevers."

In Zaventem voert Unamic/HCN sinds november de klantcontacten uit voor TV Vlaanderen en TeleSAT. Sinds december voorziet Unamic/HCN er de Nederlands- en Engelstalige klantcontacten voor het Brusselse Numericable. In de vestiging aan de Leuvensesteenweg in Nossegem zijn in totaal 102 contactcenter seats ingericht, waar ongeveer 170 contactcenter medewerkers ingezet kunnen worden. "Onze ambitie stopt daar niet", vertelt Geert-Jan Vintges. "Het doel is om binnen drie jaar tot de top-drie van de facilitaire contactcenters in België te behoren. Die positie willen we op een autonome manier bereiken door het bieden van kwaliteit op basis van onze kernwaarden: betrouwbaar, samen en transparant."

Unamic/HCN beschikt over 11 vestigingen in de Benelux, 3 vestigingen offshore in Suriname en Turkije en voert inhouse activiteiten uit op 5 locaties bij opdrachtgevers. Het bedrijf heeft 2.700 mensen in dienst en behaalde in 2009 58 miljoen euro omzet.