DTS gaat samenwerken met Samsung om wereldwijd superieure audio te leveren voor digitale televisies
Samenwerkingsverband stelt marktleidende tv-fabrikant in staat de allerbeste audio in zijn soort te leveren
DTS, Inc. (Nasdaq:DTSI) heeft vandaag belangrijk nieuws bekendgemaakt in de wereld van de digitale televisie door een samenwerkingsverband aan te gaan met Samsung Electronics Co., Ltd voor het integreren van DTS audiodecoderingstechnologie (of DTS Digital Surround-technologie) in vrijwel alle digitale televisies van Samsung wereldwijd. Met deze wereldwijde samenwerking slaan de mondiale marktleider in televisies en de belangrijkste aanbieder van audiotechnologie voor HD entertainment de handen ineen. Bovenal zal deze samenwerking de entertainmentervaring van de consument verbeteren door de audiotechnologie van DTS, de allerbeste in zijn soort, te combineren met de toonaangevende HDTV-producten van Samsung.
�DTS is ontzettend blij te kunnen samenwerken met een industrieleider zoals Samsung nu we onze inspanningen om de best mogelijke audio-ervaring aan te bieden aan consumenten voortzetten�, aldus Brian Towne, Executive Vicepresident en General Manager van DTS, Inc. �Daarnaast blijven we ons richten op de toekomst en onze uitbreiding in nieuwe segmenten voor home- en draagbare entertainment uitstrekken.�
De integratie van DTS-technologie in digitale televisies van Samsung is de laatste mijlpaal in de groei van DTS, een bedrijf dat snel uitgroeit tot een bekende naam in de wereld van de home entertainment. Bewijs van de erkenning van de uitbreiding van DTS is de groeiende populariteit van haar DTS-HD Master Audio-technologie in het Blu-ray disc formaat en haar uitbreiding naar de wereld van de PC met DTS Premium Suite, een nieuw en onweerstaanbaar aanbod voor sterk presterende technologie.
Over DTS
DTS, Inc. (NASDAQ: DTSI) is een bedrijf dat zich bezighoudt met digitale technologie en zich inspant om de ultieme entertainmentervaring te leveren. Decoders van DTS bevinden zich in de meerkanaalse surround-sound processors van vrijwel alle grote merken, en er zijn wereldwijd honderden miljoenen elektronische consumentenproducten onder DTS-licentie verkrijgbaar. Als pionier op het gebied van meerkanaalse audio bevindt technologie van DTS zich in home theatre, audio in auto�s, PC en spelcomputers, maar ook in software voor dvd�s, Blu-ray discs en surround-muziek. Het in 1993 opgerichte DTS heeft haar hoofdkantoor in Calabasas, Californi� (VS) en een vestiging voor licentieactiviteiten in Limerick, Ierland. Daarnaast heeft DTS vestigingen in het noorden van Californi�, in Washington (VS) en in Canada, China, Frankrijk, Hongkong, Japan, Zuid-Korea, Taiwan en het Verenigd Koninkrijk. Kijk voor meer informatie op: www.dts.com. DTS en het DTS-logo zijn geregistreerde handelsmerken van DTS, Inc. DTS Neural Surround is een handelsmerk van DTS, Inc. Alle overige handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.
Dit persbericht bevat op de toekomst gerichte uitspraken (zogenaamde forward-looking statements) in de betekenis van de Amerikaanse Private Securities Litigation Reform Act van 1995 die betrekking hebben op risico's, onzekerheden, veronderstellingen en andere factoren die, indien deze niet bewaarheid worden of onjuist blijken te zijn, ervoor kunnen zorgen dat de resultaten van DTS wezenlijk verschillen van de historische resultaten of de resultaten die in deze forward-looking statements worden geuit of ge�mpliceerd. Alle uitspraken, behalve uitspraken over historische feiten, zijn uitspraken die als op de toekomst gerichte uitspraken kunnen worden beschouwd, waaronder uitspraken met daarin de woorden "gepland", "verwacht", "denkt", "strategie", "kans", "anticipeert" en soortgelijke woorden. Deze uitspraken kunnen onder andere het volgende bevatten: plannen, strategie�n en doelstellingen van het management met betrekking tot toekomstige activiteiten; eventuele uitspraken over voorgestelde nieuwe producten, diensten of ontwikkelingen; eventuele uitspraken over toekomstige economische omstandigheden, of de financi�le of operationele prestatie; uitspraken over meningen en eventuele uitspraken met veronderstellingen over de voorgaande aspecten. De mogelijke risico�s en onzekerheden die ervoor kunnen zorgen dat de werkelijke groei en resultaten wezenlijk verschillen zijn onder andere: de overgang op volgende generatie optische drives en de ingebruikname van dergelijke technologie door consumenten, de snel veranderende en concurrerende aard van de markten voor digitale audio, consumentenelektronica en entertainmentproducten, het wel of niet navolgen van overheids- en industrienormen door het bedrijf, aanhoudende acceptatie door klanten van de technologie�n, producten, diensten en prijzen van het bedrijf, risico�s met betrekking tot eigendom en toepassing van intellectueel eigendom, het voortdurend op de markt brengen en beschikbaar maken van entertainmentcontent met DTS-audiosoundtracks, succes van onderzoeks- en ontwikkelingsinspanningen van het bedrijf, risico�s met betrekking tot de integratie van acquisities, hogere kosten dan verwacht, het vertrek van belangrijke werknemers, de huidige financi�le crisis en wereldwijde economische tegenslagen, het verliezen van ��n of meer belangrijke klanten of licentiehouders van het bedrijf, veranderingen in de nationale en internationale markt en in de politieke omstandigheden, en andere risico�s en onzekerheden die uitgebreid worden beschreven in de openbare registraties van DTS bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission, beschikbaar via www.sec.gov. DTS is niet van plan eventuele forward-looking statements in dit persbericht te actualiseren om gebeurtenissen of omstandigheden die zich voordoen na de datum van dit persbericht weer te geven.
� 2010, DTS, Inc. Alle rechten voorbehouden.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.
Dave Blasucci
Directeur Marketing Communications
818-436-1080
David.blasucci@dts.com
of
John Pollono
Public Relations