Nike introduceert Mercurial Vapor SuperFly II voor grotere snelheid en exclusieve ‘insider’ toegang tot ‘s werelds beste spelers
Revolutionaire voetbalschoen met adaptieve tractietechnologie van Nike helpt spelers hun prestatie verbeteren met deskundige tips en training via Nike Football+
Tijdens een wereldwijd uitgezonden media-event met voetballer Cristiano Ronaldo, dat vandaag in Londen plaatsvond, heeft NIKE, Inc. (NYSE:NKE) de Mercurial Vapor SuperFly II onthuld, een lichtgewicht schoen met een nieuw, uniek adaptief tractiesysteem, speciaal ontworpen voor explosieve versnelling. De Mercurial Vapor SuperFly II bestaat uit een verbeterde bovenkant voor een betere pasvorm en balcontrole op snelheid. De levendige ultraviolette kleur verhoogt de zichtbaarheid op het veld.
“NIKE, Inc. is ‘s werelds grootste en meest innovatieve voetbalbedrijf”, aldus Mark Parker, president en CEO van NIKE, Inc. “Ons succes in ‘s werelds meest populaire sport is gebaseerd op het creëren van innovatieve producten en ervaringen, zoals de nieuwe, ongelooflijk lichte en responsieve Mercurial SuperFly II-schoen en Nike Football+, dat de digitale en echte voetbalwereld met elkaar verbindt. Dit zijn tot op heden enkele van Nikes meest geavanceerde producten en ze zullen helpen bij het schrijven van het volgende hoofdstuk in het boek dat Nike-voetbal heet.”
Tractie wanneer dat nodig is
Bij de ontwikkeling van de NIKE SENSE adaptieve tractietechnologie hebben de ontwerpers een nop ontwikkeld die zich automatisch aan de bodemconditie en de door de speler uitgeoefende druk aanpast en tot 3 mm kan uitsteken en terugtrekken. Tegenover elkaar geplaatste bladen maximaliseren het snijden en zorgen voor snelle richtingverandering, terwijl tweede teentractie extra teenafzetkracht biedt voor die eerste cruciale stappen. Het resultaat is een schoen die hogere snelheid in alle richtingen mogelijk maakt.
Nikes ontwerp- en technologieteams hebben gesproken met een aantal van de snelste spelers ter wereld. Zij benadrukten dat versnelling in de buurt van een verdediger even belangrijk is als hem eruit lopen in een rechte lijn. Het Nike Sports Research Lab onderzocht de WK-eindronde van 2006 en ontdekte dat er 845 slipvoorvallen waren in 63 wedstrijden of ongeveer 14 per wedstrijd. Op basis van deze inzichten werkte het Nike team nauw samen met de beste atleten, waaronder Cristiano Ronaldo, Zlatan Ibrahimovic en Alexandre Pato om een schoen te maken die versnelling via de teen mogelijk maakt en het slippen bij spelveranderingssituaties zoveel mogelijk beperkt.
“Voor mij draait het allemaal om versnelling bij de eerste stap, maar een verdediger uitkappen en om hem heen draaien is ook belangrijk”, zegt Cristiano Ronaldo. “De Mercurial Vapor Superfly II helpt me bij beide, zodat ik mijn tegenstander kan uitschakelen en scoringskansen kan creëren.”
De inzichten van atleten betroffen ook de wens van een nauwe pasvorm rond de voet, zonder dat dit ten koste gaat van duurzaamheid of steun. Volgende-generatie Nike Flywire-technologie die in de gestroomlijnde bovenkant van de schoen is verwerkt, zorgt voor een lichtgewicht, sterke en dynamischer passing. Het van koolstofcomposiet gemaakte buitenwerk biedt een lichtgewicht basis met tractie-elementen en stelt spelers in staat om dichter bij de grond te blijven.
Toegang tot de elite met Nike Football+
De Mercurial Vapor SuperFly II geeft de consument ongekende toegang tot de trainingsinzichten van de topspelers, teams en coaches uit de hele wereld via Nike Football+. Elk paar schoenen wordt geleverd met een unieke gebruikerscode die kan worden gebruikt voor het onthullen van handelsgeheimen van binnenuit het spel en de volgende installNike Football+, Master Speed-training op NikeFootball.com.
Het Nike Football+ Master Speed programma zorgt voor exclusieve toegang tot de Braziliaanse toppers Robinho, Fabiano en Nilmar en legt de kracht van de snelheid rechtstreeks in de handen van de voetballers en hun voorbereiding op de wedstrijddag. Er zijn vier kampen beschikbaar:
- A Pelada – Leer zeer snelle manieren om snel competitie te spelen in Brazilië.
- O Brasilerao – Ontmoet de coaches en spelers van Brazilië’s grootste club, Corinthians. Ervaar vier authentieke drills met coaches van topclubs.
- Na Gringa – Alleen de beste Brazilianen gaan naar Europa. Krijg inside-informatie over het echte verschil tussen de continentale wedstrijden van de superstars die dit ervaren hebben – en pas het toe op uw eigen spel.
- A Selecao – Neem een kijkje in de topgeheime wereld van het trainingskamp van het Braziliaanse nationale elftal in de bergen, Granja Comery. Ervaar teamdrills en oefeningen voor drie spelers met een top CBF-coach.
“Inside the Elite”, dat voortbouwt op het Master Speed-programma, is een nieuwe functie die exclusieve ‘inside’ toegang tot spelers biedt. Voetballers als Robinho, Javier Mascherano en Zlatan Ibrahimovic bieden openhartig een kijk op hun voorbereidingen voor de training en de wedstrijd.
Naast deze Nike Football+ Master Speed-programma’s hebben voetballers toegang tot landspecifieke activiteiten van Nike Football+, zoals trainingssessies, selectie-evenementen en ‘meet-en-greet’-optredens van bekende voetballers. Nike Football+ is verkrijgbaar als applicatie voor de iPhone en de iPod Touch op iTunes®.
De Mercurial Vapor SuperFly II schoen is vanaf 1 april 2010 wereldwijd in de winkel verkrijgbaar en via www.nikestore.com. Nike Football+ is beschikbaar via www.nikesoccer.com.
Kijk voor meer informatie, waaronder multimediamaterialen, op:www.nikemedia.com.
Over Nike
NIKE, Inc., gevestigd nabij Beaverton, Oregon (VS), is ‘s werelds belangrijkste ontwerper, verkoper en distributeur van authentieke sportschoenen, -kleding, -benodigdheden en -accessoires voor verschillende sport- en fitnessactiviteiten. Tot de 100%-dochterondernemingen van Nike behoren onder andere: Converse Inc., dat sportschoenen, -kleding en -accessoires ontwerpt, verkoopt en distribueert; Cole Haan, dat luxe schoenen, handtassen, accessoires en jassen ontwerpt, verkoopt en distribueert; Umbro Ltd., een toonaangevend, in Groot-Brittannië gevestigd, internationaal voetbalmerk en Hurley International LLC, dat schoeisel, kleding en accessoires voor actiesporten en voor jongeren (als streetware) ontwerpt, verkoopt en distribueert. Kijk voor meer informatie op: www.nikebiz.com.
Foto’s/multimediagalerij beschikbaar via: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=6188919&lang=nl
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.
Claire Parnell
Kantoor Londen: +44 (0)207 578 0653
(m) +44 (0)7714 724990
of
Nike U.S.: Mediarelaties
+1 212-367-4447