Ingezonden persbericht
Vers Top 100 op zoek naar nieuwe toppers
Wie bekleedt in het najaar van 2010 de nummer 1 positie van de Vers Top 100? Verschillende kandidaten hebben zich al spontaan aangemeld, maar de redactie is op zoek naar nog meer potentiële toppers. In het najaar van dit jaar verschijnt de Vers Top 100 voor de derde maal. In de nieuwe uitgave van deze prestigieuze ranglijst in de verswereld zullen wederom innovatieve en spraakmakende versproducten en -concepten op een rij worden gezet. Iedereen die voor de lijst in aanmerking wil komen, kan zich nu via de website aanmelden.
De Vers Top 100 is een jaarlijkse monitor van marktbepalende ontwikkelingen, bedrijven en organisaties uit de verssector. In aanmerkingen komen bedrijven en organisaties met een innovatieve, opmerkelijke en/of buitengewone bedrijfsvoering, vers product of dienst die het verse product versterkt en ondersteunt. Bedrijven kunnen zichzelf kandidaat stellen, maar ook derden mogen een bedrijf, product of dienst aandragen. Dit kan allemaal via de website www.verstop100.nl. Evenals in de twee vorige jaren is ABN AMRO sponsor van de Vers Top 100. De complete lijst zal in het najaar op prominente wijze worden gepresenteerd. De kandidaten in de lijst zullen, evenals in voorgaande edities, veel publiciteit tegemoet kunnen zien.
In de Vers Top 100 draait het om innovatieve bedrijven die met hun specifieke producten, diensten of concepten niet alleen succesvol in de markt zijn, maar bij voorkeur ook als voorbeeld of als voortrekker voor anderen kunnen dienen. De kandidaten die uiteindelijk in de lijst komen, zijn bijvoorbeeld ontwikkelaars van nieuwe versconcepten, kant-en-klaar maaltijden, convenience, out of home producten, functionele voeding, zaadveredeling, bioproducten, een marketinggerichte aanpak, onderscheidende verpakkingen, technische innovaties of nieuwe smaaksensaties.
De toppositie in de editie 2009 was voor het concept van Maqsfood, waarmee bijvoorbeeld kalfsbiefstuk in de magnetron mooi rosé kan worden klaargemaakt. De bekendmaking van de lijst vond vorig jaar plaats tijdens de opening van de beurs Fresh Rotterdam. Op nummer twee in de lijst staat het initiatief Fresh Corridor van Frugi Venta en op nummer 3 eindigde Bijo, een bedrijf dat volledig CO2-neutraal groenten teelt. De enorme variatie in de top 3 is een afspiegeling van de hele Vers Top 100.
Ingezonden persbericht