Project Gemeente Westland
legt dienstverlening vast
Gemeente legt dienstverlening vast
Publicatiedatum: 24-02-2010
"Zeggen wat we doen en doen wat we zeggen"
De gemeente Westland heeft in servicenormen vastgelegd op welke
dienstverlening inwoners kunnen rekenen. In deze servicenormen staat
bijvoorbeeld beschreven hoe snel een rijbewijs of paspoort gereed is,
of binnen hoeveel tijd er actie wordt ondernomen bij een melding op
het Meldpunt Leefomgeving. Ook staat erin vermeld hoe snel een
aanvraag voor een voorziening of subsidie wordt afgehandeld.
"Met deze normen weten inwoners van Westland waar ze aan toe zijn, en
hebben ze een instrument in handen waarmee ze ons kunnen aanspreken.
Ook voor ons als gemeente schept het duidelijkheid, want de normen
zijn een hulpmiddel om onze dienstverlening te meten én te
verbeteren", aldus wethouder Marga de Goeij. "Kortom, we zeggen wat we
doen en doen wat we zeggen".
Dienstverlening steeds beter
Hier vindt u alle servicenormen van de gemeente Westland. Ze
beschrijven algemene normen en afhandelingstermijnen voor aanvragen
van identiteitsbewijzen, reisdocumenten, ondersteuning in het kader
van WMO, vergunningen en subsidieaanvragen. De servicenormen passen in
een breed pakket van initiatieven van de gemeente om de
dienstverlening te verbeteren.