Ingezonden persbericht
P E R S B E R I C H T
Voorspelling groeispurt bestellingen komt uit: omzet Pluimen stijgt met 30%
Behoefte aan leuke dingen doen overstijgt crisisgevoel
Rotterdam, 24 februari 2010 - Juist in moeilijke tijden neemt de behoefte aan samen leuke dingen doen toe. Pluimen kan hier over meepraten. De 'belevenisexpert' zag afgelopen maand, maar vooral december 2009, het aantal bestellingen van beleveniscadeaus enorm stijgen. "We hebben vanaf vorig jaar zomer benadrukt dat veel bedrijven een lastminute kerstaankoop, zouden doen. Dus geen afstel, maar uitstel van aankoop. En die voorspelling is uitgekomen", aldus Zsuzsika Belovics, brandmanager bij Pluimen. Dit alles heeft geleid tot een omzetstijging van maar liefst 30% ten opzichte van 2008. En de groei is er nog niet uit. In vergelijking met vorig jaar beleven ook deze maanden meer mensen iets leuks met de Pluim.
Vooral MKB-bedrijven hebben december 2009 massaal hun werknemers verrast met een belevenis. In vergelijking met december 2008 zijn er bijna anderhalf keer zoveel orders geplaatst. De late aankopen, werden daarom niet minder gewaardeerd. Via Book of Blessings, een online bedanktool van Pluimen, kunnen ontvangers van een belevenis een 'bedankboodschap' achterlaten voor hun gulle gevers. Alleen al in december 2009 en januari 2010 heeft dat ruim zevenduizend enthousiaste reacties opgeleverd waarin werknemers hun waardering uiten over hun ontvangen cadeau. Belovics: "Juist in deze harde, zware tijden, doet een persoonlijk cadeau het meer dan goed. Werknemers willen graag verrast worden en leuke dingen met elkaar beleven, maar vooral ook zelf kiezen wat ze willen doen. En. gewaardeerd worden. Die waardering van werkgevers komt overigens ook tot uiting in de waarde van de Pluim. Deze is ten opzichte van 2008 met 20% gestegen. Gemiddeld krijgen medewerkers een cadeau van 52 euro. Dat was eerst nog gemiddeld 44 euro."
Over Pluimen
Pluimen geeft sinds 1997 het beleveniscadeau De Pluim uit aan bedrijven en particulieren. Pluimen is toonaangevend als het gaat om creatieve belevenismomenten en marktleider op het gebied van zelf kiezen en beleveniscadeaus. Al meer dan 3,5 miljoen mensen kozen met de Pluim hun favoriete belevenis. De belevenis als geschenk wordt steeds vaker ingezet door de meest uiteenlopende bedrijven. Pluimen werkt samen met een steeds groeiende kring van bedrijven en instellingen die een kwalitatief hoogstaande belevenis leveren, continuïteit garanderen en een landelijke dekking bieden. Voor meer informatie: www.pluimen.nl.
/////
Noot voor de redactie,
Ingezonden persbericht