Gemeente Haaksbergen
Nieuwe mogelijkheden digitaal loket
24-02-2010 Nieuwe mogelijkheden digitaal loket
Het digitale loket is vernieuwd. De gemeente Haaksbergen heeft een
nieuwe digitale voorziening opgeleverd, waarbij het mogelijk is om
een zevental producten digitaal aan te vragen binnen een
persoonlijke webomgeving. Voor een tweetal producten is het nu ook
mogelijk om direct af te rekenen via iDEAL.
De nieuwe voorziening is uitgevoerd als een zogeheten `Mijn
Haaksbergen'-omgeving. Door in te loggen met DigiD (die
bijvoorbeeld ook gebruikt wordt voor de belastingaangifte) wordt
een persoonlijke internetpagina geopend, waar de producten en
diensten aangevraagd kunnen worden. Er is ook een mogelijkheid om
een productaanvraag tussentijds af te breken en tijdelijk op te
slaan. Ook de geschiedenis van aangevraagde producten is op deze
pagina te zien.
Betalen via internet
Burgemeester Karel Loohuis juicht deze ontwikkeling van harte toe:
"Voor steeds meer mensen is het heel vanzelfsprekend dat producten
via internet afgerekend kunnen worden. Door dit nu ook mogelijk te
maken voor het uittreksel van de gemeentelijke basisadministratie
(GBA) en het uittreksel van de burgerlijke stand heeft de gemeente
hiervoor een goede start gemaakt. Voor de aanvrager betekent dit
dat hij geen aparte factuur meer thuisgestuurd krijgt."
Verder ontwikkelen
Binnen het nieuwe loket gaat de gemeente Haaksbergen verder met
het ontwikkelen van nieuwe formulieren. De gemeente gaat dit
aantal in de nabije toekomst uitbreiden.