Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
Toolkit campagne Meer veiligheid op straat weer beschikbaar
Op 15 maart 2010 vervolgt het ministerie van Binnenlandse Zaken en
Koninkrijksrelaties (BZK) de landelijke massamediale campagne: "Meer
veiligheid op straat". Aanleiding van deze campagne is het hoge aantal
meldingen en incidenten van agressie en geweld tegen werknemers met
een publieke taak. Met televisiecommercials en interactieve banners
wordt een beroep gedaan op iedereen die getuige is van agressie en
geweld. Ook worden tips aangedragen hoe men in zo'n situatie kan
handelen.
Iedere werkgever met een publieke taak kan een bijdrage leveren aan
het terugdringen van agressie en geweld, door aan te haken bij de
campagne. Met ondersteunend campagnemateriaal wordt de campagne
doorvertaald naar de verschillende sectoren met een publieke taak.
Iedere sector of gemeente kan hieraan een eigen invulling geven. Vanaf
de website www.nederlandveilig.nl (extern) kunnen informatie en
campagnemateriaal (zoals bijvoorbeeld posters, folders, banners en PR
middelen) gedownload worden.
De toolkit bevat uitingen die gebruikt kunnen worden in de eigen
communicatie-uitingen of campagne tegen agressie en geweld op straat.
Door aan te haken bij de landelijke campagne krijgt de
communicatieboodschap een flinke voorsprong. Deze lift mee op een
campagneconcept dat is getest, herkenbaar is en de boodschap in de
juiste context plaatst. De boodschap wordt daardoor sneller gelezen ?n
begrepen. Daarbij blijft de organisatie als afzender nog steeds
herkenbaar.
Datum start campagne
Informatie over de campagne en het campagnemateriaal is beschikbaar
via www.nederlandveilig.nl/veiligheidopstraat/toolkit/ (extern) .
Landelijk gaat de campagne 15 maart 2010 van start. Vanaf die datum
kunt u ook de decentrale middelen inzetten.