Gemeente Anna Paulowna
Kwaliteitsonderzoek publiekszaken
Op 1 maart begint een onderzoek (âbenchmarkâ) op de afdeling
publiekszaken van de gemeente Anna Paulowna. De benchmark heeft als
doel de prestaties van de dienstverlening van de afdeling
publiekszaken te meten, te vergelijken en te verbeteren.
Wat merkt u ervan?
Het onderzoek bestaat uit drie delen: persoonlijke interviews aan de
publieksbalie, telefonische interviews en e-mails. Het kan dus zijn
dat een medewerker van âBenchmarking Publiekszakenâ u tussen 1 en 26
maart aan de publieksbalie aanspreekt. Als u onlangs telefonisch
contact heeft gezocht met de gemeente, kunt u tussen 15 maart en 16
april telefonisch worden benaderd voor deelname. Tussen 29 maart en 16
april richt de benchmark zich via e-mails op cliënten die via de
digitale weg contact hebben opgenomen met publiekszaken.
Kan het nog beter?
Naast de gemeente Anna Paulowna doen nog ongeveer 100 andere gemeenten
mee met hetzelfde onderzoek. Zo kunnen gemeenten zien hoe hun
dienstverlening zich verhoudt tot die in andere gemeenten. Afgelopen
jaar gaf u onze dienstverlening gemiddeld een 7,2. Dat was in
vergelijking met de andere gemeenten goed voor een tweede plaats. Naar
aanleiding van dat onderzoek hebben wij een aantal zaken in onze
dienstverlening verbeterd. Wij hopen dan ook dat u dit jaar weer uw
medewerking verleent aan de benchmark. Zo kunnen wij, samen met u,
blijven werken aan een zo goed mogelijke dienstverlening.
De Gemeentebalie