Ingezonden persbericht


Persbericht: 50-plussers willen interactiviteit

Onderzoek onder 21.000 50-plussers wijst uit dat interactiviteit op internet het belangrijkst wordt gevonden. De wil om nieuwe mogelijkheden aan te leren is groot. Zelfs zo groot dat de 50-plusser deze uitdaging meer apprecieert dan aanpassingen die rekening houden met eventuele drempels of digitale achterstand.

83,2% van de mensen wil interactief uitgedaagd worden Slechts 12 % van de respondenten zegt informatie belangrijker dan interactie te vinden. Maar geeft tegelijkertijd aan dat user generated content een website aantrekkelijker maakt. 83,2 % van de mensen geeft aan interactief uitgedaagd te willen worden. En zelfs meer dan 3 uur per week over te hebben om nieuwe mogelijkheden aan te leren.

Daar waar veel websites uitgaan van aanpassingsproblemen van deze doelgroep, kijken websites zoals 50plusser.nl verder. "Respect hebben voor je bezoeker betekent juist dat je bij nieuwe ontwikkelingen rekening houdt met de maximale leercurve van deze persoon. We zien dat vooral 50-plussers die niet met de computer zijn opgegroeid willen leren. Zich in no time aanpassen. En voor je het weet publiceren, reageren, foto's bewerken en allerlei gadgets plaatsen waar wij zelf zelfs nog nooit van hebben gehoord", aldus Thijs van Halteren oprichter van 50plusser.nl. Kijk live naar het bewijs op 50plusser.nl
Bekijk de Watskeburt pagina op 50plusser.nl en zie zelf het bewijs. Alle kwalitatieve interacties worden in deze lijst weergegeven en live toegevoegd. Dit gaat 24 uur per dag, zeven dagen in de week door. Laat de pagina maar eens een minuut of 8 open staan!

50 is het nieuwe 30
Een derde van de Nederlandse bevolking is 50-plus. Het wordt tijd dat de beeldvorming over deze doelgroep verandert. Waar denkt u als eerste aan bij 50-plus? Juist, en daarom is het belangrijk dat u eens nadenkt over deze mensen die dit jaar 50 worden: Gerard Joling, Matthijs van nieuwkerk, Ivan Lendl, Jan Wouters, Diego Maradona en producer Ben Liebrand. Er wordt niet voor niets gezegd dat 50 het nieuwe 30 is!

Over 50plusser.nl
50plusser.nl is een toonaangevende website binnen het 50-plus segment. Maandelijks bezoeken 210.000 unieke personen de website en die bekijken ongeveer 1.800.000 pagina's. Bezoekers publiceren of doen mee met: eigen fotoalbums, fotowedstrijden, weblogs, hier & nu berichten (Twitter), e-cards, een persoonlijke herinneringsservice, de foto van de dag, de weerfoto van de dag en nog veel meer interactieve mogelijkheden.
---